خارجی‌ها در ایران چه می‌بینند که سراسیمه می‌آیند؟

خارجی‌ها در ایران چه می‌بینند که سراسیمه می‌آیند؟

اقتصاد > بازرگانی - ساعت 24 نوشت: حجم گسترده آمد و شد مقام‌های اقتصادی کشورهای غربی و غول‌های اقتصاد آسیا به ایران به همراه ورود چشمگیر صدها مدیر صنعتی، سرمایه‌گذاری و بازرگانی به ایران چه معنایی دارد؟

در شرایطی كه درآمد نفت ایران به اندازه‌ای كاهش یافته است كه كمتر از دستمزد كارمندان دولت ویارانه سراسری است، رهبران كشورهای اروپایی و مدیران غول‌های بزرگ صنعتی چرا مقام‌های ایرانی را دعوت به همكاری می‌كنند.

روزی نیست كه یك مدیر دولتی خبر از ورود یك هیات اقتصادی خارجی و عقد قرارداد با شركت‌های خارجی ندهد. خودروسازان ایرانی از دیگران سبقت گرفته‌اند و همزمان با پژو، رنو، فیات، چینی‌ها و به تازگی ژاپنی‌ها مذاكره و تفاهمنامه امضا می‌كنند. در سوی دیگر شركت‌های پتروشیمی نیز قراردادهای چند میلیارد دلاری بسته یا در حال گفت‌وگو هستند. هتل‌سازان و فرودگاه‌سازان نیز بیكار ننشسته‌اند و به نظر می‌رسد قطارهای ایران می‌خواهند نوسازی را تجربه كنند. این آمد و شد گسترده خارجی‌ها به ایران پرسش‌ مهمی را مطرح می‌كند؟ در ایران آینده قرار است خبری باشد كه خارجی‌ها زودتر تشخیص داده‌اند؟ آیا در هیچ كشور دیگری كاری وجود ندارد كه شركت‌های خارجی رایكسره به ایران كشانده است؟

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا