میلگرد ترکیه در شرایط بحرانی

میلگرد ترکیه در شرایط بحرانی

با تشدید تنش های مرزی بین ترکیه و سوریه وضعیت اقتصادی ترکیه منفی شده و لیره در برابر دلار کاهش یافته است و قیمت های میلگرد در بازار داخلی این هفته افزایش یافت اما تقاضا از سوی بخش ساختمان سازی همچنان پائین است.

 

در هفته گذشته بازار داخلی میلگرد ترکیه در رکود کامل بود زیرا مشکلات مالی حاصل از نوسانات شدید نرخ ارز ادامه دارد و شرایط برای تجارت را محدود کرده است. بهرحال لیست قیمت میلگرد دلالان در روز سه شنبه کمی تقویت شد زیرا لیره ترکیه هم بشدت دچار افت ارزش شده است.  
به گفته یک تاجر، با تشدید تنش های مرزی بین ترکیه و سوریه وضعیت اقتصادی ترکیه منفی شده و لیره در برابر دلار کاهش یافته است و قیمت های میلگرد در بازار داخلی این هفته افزایش یافت اما تقاضا از سوی بخش ساختمان سازی همچنان پائین است. وی افزود، تقاضا برای محصولات فولادی همچنان ضعیف است و قیمت های بالا به بحران دامن زده است.
قیمت های فولاد در بازار داخلی در روز سه شنبه 20 لیره (7 دلار) افزایش یافت که بیشتر تحت تأثیر افت ارزش لیره بود . قیمت فروش دلالان برای میلگرد با قطر 8 تا 12 میلیمتر در منطقه مرمره در روز سه شنبه 150 , 1 تا 170 , 1 لیره و 18 درصد مالیات بر ارزش افزوده بود در حالیکه قیمت ها در منطقه اسکندورن واقع در جنوب ترکیه 120 , 1 تا 130 , 1 لیره بود البته برای حجم های قابل توجه تخفیفاتی هم در نظر گرفته شده بود.
به گفته منابع صنعتی، قیمت های شمش و قراضه وارداتی هم بر قیمت های میلگرد در روزهای اخیر تأثیر داشته است. قیمت های قراضه وارداتی از هفته گذشته تاکنون در قیمت 174 تا 176 دلار CFR باقی مانده است. انتظار می رود قیمت های جدید شمش چین روند نزولی قیمت قراضه را افزایش دهد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا