شرط های رئیس اتاق تهران برای حضور شرکت های آلمانی در بازار ایران

شرط های رئیس اتاق تهران برای حضور شرکت های آلمانی در بازار ایران

تهران- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، با اشاره به قراردادهای امضا شده با فرانسه در جریان سفر رئیس جمهوری کشورمان به اروپا، گفت: آلمان نیز اگر خواهان حضور در اقتصاد ایران است باید تامین مالی و فاینانس را جدی بگیرد و دست به سرمایه گذاری بزند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، مسعود خوانساری که در راس یک هیات تجاری به آلمان سفر کرده است، در دیدار الیزه آیگنر وزیر اقتصاد ایالت باواریا افزود: حجم روابط اقتصادی ایران و آلمان از گذشته بالا بوده است اما متاسفانه به دلیل تحریم این حجم از روابط به دو سوم کاهش پیدا کرد که باعث شد دو طرف از آن متضرر شوند.
خوانساری افزود: اقتصاد ما در زمان تحریم ها تا حدودی کند شد اما خوشبختانه تقویت زیربناها و زیرساخت ها را بدنبال داشت و تولید استحکام خوبی پیدا کرد.
وی مشکل فعلی اقتصاد ایران را مساله سرمایه و تامین مالی خواند و افزود: امروز با توجه به نیروی جوان، امنیت کامل و ذخایر عظیم نفت و گازی در ایران، فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری بین ایران و آلمان وجود دارد.
خوانساری تاکید کرد دوره واردات یک طرفه کالا سپری شده و با توجه به کاهش رشد اقتصادی در اروپا، سرمایه گذاری در ایران برای شرکت های اروپایی فرصت بسیار مناسبی است.
وی ادامه داد: پیش بینی ها حاکی از آن است که اقتصاد ایران به رشد اقتصادی پنج تا شش درصدی دست خواهد یافت و استفاده از این موقعیت می تواند برای هر کشوری جذاب باشد.
رئیس اتاق بازرگانی تهران به سفر اخیر رئیس جمهوری به ایتالیا و فرانسه اشاره کرد و گفت: در این سفر قراردادهایی در زمینه خودرو، هواپیما، پتروشیمی، معدن و نظایر آن با ایتالیا و فرانسه امضا شد. ما فکر می کنیم آلمانی ها نیز می توانند در این زمینه ها فعال تر باشند؛ البته باید توجه داشت که اگر فرانسه توانست 118 هواپیما به ایران بفروشد به این دلیل بود که تامین مالی آن را خودش انجام داده بود.
وی با تاکید بر اینکه شرکت های متوسط ایرانی نیاز به تامین سرمایه دارند، گفت: اگر مساله تامین منابع مالی و بیمه حل شود، زمینه های زیادی برای سرمایه گذاری بین ایران و آلمان وجود دارد.
خوانساری ادامه داد: آلمان در تمام سال های گذشته شریک خوبی برای ایران بوده است و حتی در زمان تحریم ها هم با وجود اینکه برخی کشورها روابط خود را به طور کلی با ایران قطع کردند، اما این کشور روابط خود را با ایران قطع نکرد و در زمان تحریم که روابط تجاری به پایین ترین حد خود رسید، 2.5 میلیارد دلار حجم تجارت بین دو کشور ایران و آلمان بود.
خوانساری ابراز امیدواری کرد با مذاکره بین دو طرف، قراردادهای جدیدی امضا شود؛ بازار ایران تنها یک بازار 80 میلیون نفری نیست، زیرا اطراف ایران 15 کشور وجود دارد که مصرف کننده هستند و با در نظر گرفتن آنها امکان سرمایه گذاری در ایران و صادرات و فروش برای 400 میلیون نفر وجود دارد.
الیزه آیگنر وزیر اقتصاد ایالت باواریا نیز در این نشست گفت: پس از لغو تحریم ها برای گسترش روابط به سوی ایران دست دراز کردیم و ایران هم با آغوش باز از ما استقبال کرد.
وی که چندی قبل در رأس یک هیات تجاری بزرگ به ایران سفر و دفتر اقتصادی ایالت باواریا را در تهران افتتاح کرد، گفت: این هیات یکی از بزرگترین هیات های اقتصادی آلمان بود که در 10 سال گذشته عازم یک کشور خارجی شده بود؛ ما به ایران آمدیم تا در اقتصاد ایران ماندگار شویم.
به گزارش ایرنا ، هیات تجاری 60 نفره اتاق تهران بیست و پنجم بهمن ماه جاری باهدف توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری و شرکت در نشست های مختلف با همتایان بخش خصوصی در آلمان، راهی این کشور شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا