وزیرکار:بدترین سال اقتصادی را پشت سر گذاشتیم/ پیوندکبد وکلیه تحت پوشش بیمه

وزیرکار:بدترین سال اقتصادی را پشت سر گذاشتیم/ پیوندکبد وکلیه تحت پوشش بیمه

تهران- ایرنا- علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بدترین سال اقتصادی یک جامعه را پشت سرگذاشتیم و عقلانیت و سخت کوشی نجات مان داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، ربیعی روز سه شنبه در مراسم رونمایی از 14 قلم داروی جدید تولیدی در شرکت های هلدینگ دارویی تامین که در محل شرکت داروپخش برگزار شد، ضمن تشکر از دست اندرکاران شرکت داروپخش گفت: کاری که شما کردید در راستای اقتصاد مقاومتی، عدالت محوری، دانش بنیانی و حمایت از تولید داخلی است.
وی با بیان اینکه این کارخانه حاصل تلاش مدیران و متخصصان و کارگرانی است که در این عرصه تلاش کرده اند، تاکید کرد: هر چه قدر اقتصاد شکوفاتر شود مواهب این شکوفایی به توده های میلیونی خواهد رسید.
ربیعی به دوران تحریم و مشکلات واردات دارو از آمریکا اشاره کرد و گفت: واقعیت های سیاسی دنیا آزاردهنده است و قدرت ها با اعمال نفوذ ساختارهای نامتوازنی را در جهان ایجاد می کنند و ما باید حق خود را در این ساختارهای نامناسب به دست آوریم.
وی امنیت در داخل را به مثابه امنیت روانی و امنیت سلامت دانست که باید تقویت شود.
به گفته ربیعی آنچه که نیاز داریم ایجاد گفتمان و اینکه چگونه بتوانیم اقتصاد درون زا را توسعه دهیم و نهادهایی برای آن ایجاد کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آرزوی همه دلسوزان انقلاب ایران را افزایش تولید داخلی و تغییر ذهنیت مصرف عنوان کرد.
ربیعی به انتقادها از دولت تدبیر و امید که فقط به موضوع برجام پرداخته است، پاسخ داد و گفت: این گونه نبوده است؛ تلاش هایی که در عرصه اقتصادی صورت می گیرد نشان می دهد دولت به موازات مسایل سیاسی موضوع های اقتصادی را نیز دنبال می کند.
وی اظهار داشت: امروز در بحران سرمایه گذاری جهانی باید بتوانیم سرمایه را جذب کنیم تا از طریق جذب سرمایه گذاری جایگاه خود را ارتقا بخشیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت، جهت گیری های دولت در حوزه اقتصادی نشان می دهد به خوبی توانسته ایم تورم را کنترل کنیم و علایم بازار نشان می دهد کار درستی انجام شده است.
وی تاکید کرد: باید به سمتی گام برداریم که تولید بر انباشته کردن پول پیشی بگیرد، امروز در شورای پول و اعتبار در خصوص این که سود بانکی همسو با نرخ تورم شود نشست خواهیم داشت.
وی همچنین بر تلاش دولت برای تک نرخی کردن نرخ بیکاری تاکید کرد.
ربیعی در باره اقلام دارویی تولیدی که امروز رونمایی شد گفت: تلاش می شود در شورای عالی بیمه موضوع بیمه اقلام دارویی مورد حمایت قرار گیرد.
وی درباره دستمزد مدیرانی که در حوزه دارو کار می کنند گفت: بیش از 50 درصد مستمری بگیران در این شرکت ها حداقل مزد را دریافت می کنند. وقتی که کارفرما این قدر ضعیف است چگونه می شود انتظار دستمزد بالاتر را داشت.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رونمایی 70 قلم دارو در سال آینده خبر داد و گفت: تولید 14 دارویی که امروز رونمایی شد 60 میلیون دلار صرفه جویی ارزی به همراه داشته است.
به گفته ربیعی همین صرفه جویی های ارزی اندک می تواند تبدیل به پول عظیمی شود. تولید داروی داخلی تا 80 درصد قیمت برخی اقلام را کاهش داده است.
وی تاکید کرد که باید تلاش کنیم به سمت تکنولوژی گام برداریم و امیدواریم این تلاش ها به نتیجه برسد.
وی ضمن اعلام این خبر که پیوند کبد و کلیه از امروز تحت پوشش بیمه قرار گرفت، گفت: در کشور نیاز به متخصص داریم و باید یک جوشش فکری نظری ایجاد شود به طوری که هر کس در هر جا و هر مقامی بتواند نقش مثبت و ارزنده خود را ایفا کند.
وی به یکی از سخنان لوئی پاستور گفت:' در فراز و نشیب های هر جامعه اتفاق های زیادی می افتد ، اما ما باید به گونه ای عمل کنیم که آنچه از دستمان برمی آید به درستی انجام دهیم.'
ربیعی تاکید کرد: نیاز به تلاش عظیم داریم و نباید بایستیم تا دیگران از ما سبقت بگیرند. رشد اقتصادی هشت درصدی فقط با تلاش محقق می شود و نه هیچ موجود موهوم دیگر.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: به طور معمول فکر می کنیم مقصر دیگری است و نقش خود را نمی بینیم ، هم اکنون باید درصدد تغییر باشیم و این تغییر از کارگر، دانشجو، کشاورز، مدیر و همه حرفه های دیگر اقتصادی و اجتماعی حاصل می شود.
در پایان این مراسم ربیعی از داروسازانی که برای 14 قلم دارو تولید تلاش کرده بودند، تقدیر کرد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا