فعال بخش خصوصی صنعت برق:

استفاده ازانرژی های تجدیدپذیر یکی ازاصول دستیابی به توسعه پایدار است

استفاده ازانرژی های تجدیدپذیر یکی ازاصول دستیابی به توسعه پایدار است

تهران- ایرنا- رئیس انجمن مهندسان برق و الکترونیک ایران، ارتقای استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و پایدار را یکی از شروط اصلی و اساسی دستیابی به توسعه پایدار و برون رفت از چالش های عرصه انرژی در سطح جهان و کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصای ایرنا، حسن غفوری فرد امروز (سه شنبه) در هشتمین همایش ملی نیروگاه های برق در پژوهشگاه نیرو اظهار کرد: دبیرکل سازمان ملل متحد چشم انداز جهانی حوزه انرژی را در سپتامبر سال 2011 با عنوان «انرژی پایدار برای همه تا سال 2030» ترسیم کرد.
به گفته این مقام مسئول، تامین دسترسی جهانی به خدمات نوین انرژی و دو برابر شدن سهم مردم از انرژی های جهانی در این چشم انداز دنبال می شود.
وی با بیان این که دستیابی به توسعه پایدار بدون انرژی امکان پذیر نیست، افزود: چشم انداز جهانی انرژی به دنبال ایجاد دگرگونی در سامانه های جهانی انرژی است تا جهانی موفق تر، ایمن تر و سالم تر برای نسل حاضر و آیندگان فراهم شود.
وی در ادامه آلایندگی گازهای گلخانه ای و تغییرات آب و هوایی را از دیگر چالش های مربوط به حوزه انرژی در سطح جهان و ایران عنوان کرد.
غفوری فرد راه برون رفت از همه این مشکلات را تامین انرژی پایدار و انرژی که در دسترس، تمیز و بهره ور برای همه باشد، دانست.
وی گفت: مجموع مصرف انرژی جهانی از هفت تریلیون و 332 میلیارد کیلووات ساعت در سال 1980 به 22 تریلیون و 202 میلیارد کیلوات ساعت در سال 2011 رسیده است که افزایش سالیانه دو درصدی را نشان می دهد.
وی نبود ثبات در مصوبه های هیات تنظیم بازار برق و تغییر برخی مصوبه ها ، شفاف نبودن تسویه مطالبات نیروگاه ها و نبود وجود رویه مصوب در خصوص محاسبه جریمه تاخیر پرداخت مطالبات نیروگاه ها را از جمله مشکلات حوزه تولید برق در نیروگاه های حرارتی کشور عنوان کرد.
رئیس انجمن مهندسان برق و الکترونیک ایران همچنین غیر قابل پیش بینی بودن رفتار شرکت توانیر در قبال بورس انرژی ، اقتصادی نبودن قیمت های فروش انرژی در این بورس و بالانرفتن سقف قیمت بازار به رغم وجود بستر قانونی و همچنین توجیهات اقتصادی را از جمله مشکلات حوزه تولید نیروگاه های تجدیدپذیر برشمرد.
وی در پایان گفت: عقد قرارداد با برخی از نرخ های مصوب وزارت نیرو همچنان در هاله ای از ابهام است و به طور عملی با نرخ بالاتر از پنج هزار و 700 ریال در هر کیلوات ساعت قرارداد خرید برق بسته نمی شود.
محورهای هشتمین همایش ملی نیروگاه های برق که تا فردا به کار خود ادامه می دهد مدیریت و بهینه سازی مصرف آب،بهینه سازی در راستای بهسازی سیستم ها، بهبود راندمان و بازتوانی، بهره برداری ایمن، اقتصادی و سازگار با محیط زیست، سلامت، ایمنی و محیط زیست، روش های نوین نگهداری و تعمیرات نیروگاهی، مدیریت تکنولوژی و ساخت داخل، اقتصاد برق، بازار برق و بورس انرژی، مدیریت دانش، آموزش و توسعه منابع انسانی، تجدید ساختار، خصوصی سازی و سرمایه گذاری در احداث نیروگاه ها است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا