تلاش ونزوئلا و عراق برای راضی کردن ایران به عدم افزایش تولید نفت

تلاش ونزوئلا و عراق برای راضی کردن ایران به عدم افزایش تولید نفت

اقتصاد > انرژی - عصرایران گزارش داد: وزرای نفت ونزوئلا و عراق برای راضی کردن ایران به عدم افزایش تولید نفت و پیوستن به توافق امروز قطر به تهران می آیند.

بنا بر اعلام یک منبع مطلع در دفتر مطبوعاتی وزارت نفت ایران، وزیران نفت ونزوئلا، ایران و عراق قصد دارند روز چهارشنبه در نشست سه جانبه خود در تهران پیشنهاد خودداری از بالا بردن سطح استخراج نفت را که در دوحه درباره آن توافق حاصل شده، مورد بحث قرار دهند.

ظهر امروز بنا به گزارش خبرگزاری روسیا سگودنیا، روسیه و برخی کشورهای عضو اوپک برای عدم افزایش تولید نفت خود به منظور تثبیت بازار نفت توافق کردند.

یک خبرگزاری روسی به نام «روسیاسگودنیا» گزارش داده است:« آلکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه و وزیران برخی کشورهای عضو اوپک در دوحه پایتخت قطر در مورد عدم افزایش تولید نفت به توافق رسیده اند».

این دیدار امروز در پایتخت قطر برگزار شد و در آن وزیران انرژی روسیه، ونزوئلا، قطر نیجریه و عربستان سعودی شرکت داشتند.

علی النعیمی وزیر نفت عربستان سعودی در پایان این دیدار به خبرنگاران گفت که کشورش متعهد می شود به این توافق برای عدم افزایش تولید نفت پایبند باشد.

بر اساس گزارش رسانه های روسی، در دیدار دوحه توافق شد تولید نفت در سطح تولید روز 11 ماه ژانویه گذشته باقی بماند.

پس از انتشار این خبر، مدیر کل امور اوپک وزارت نفت ایران گفت: ایران تا قبل از برگشتن به سهمیه های قبل از تحریم اش، مذاکره ای برای توقف افزایش تولید نفتش نخواهد داشت.

مهدی عسلی، در این باره افزود: کشورهایی که از سال 2011 تولید نفتشان را افزایش داده اند و به ویژه با افزایش تولید در سال گذشته، باعث ساقط شدن قیمت نفت شده اند، حالا باید تولیدشان را کم کنند تا قیمت ها متعادل شود.

22339

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا