سفر مدیرعامل بخش نفت و گاز جنرال الکتریک به ایران

سفر مدیرعامل بخش نفت و گاز جنرال الکتریک به ایران

مدیرعامل بخش نفت و گاز شرکت آمریکایی جنرال الکتریک برای بررسی فرصت های سرمایه گذاری به ایران سفر کرد.

به گزارش وزارت نفت، روزنامه وال استریت ژورنال در این رابطه نوشت: جنرال الکتریک هدف سفر رئیس بخش نفت و گاز این شرکت آمریکایی به ایران را بررسی فرصت های سرمایه گذاری اعلام کرده است.
به گفته سخنگوی شرکت جنرال الکتریک، «لورنزو سیمونلی» رئیس شرکت «جی ئی اویل اند گس» چند روز پیش به ایران سفر کرد و دیروز (دوشنبه ٢٦ بهمن) به سفر خود پایان داده است.
وی با بیان اینکه همسو با پایان تحریم ها، بررسی فرصت های تجاری در ایران را آغاز کرده ایم و همزمان، بطور کامل از مقررات دولت آمریکا پیروی می کنیم؛ افزود: سفر سیمونلی، بخشی از تلاش های ما برای این هدف بوده است.
آمریکا همچنان بر برخی تحریم های ضد ایرانی پافشاری می کند اما به شرکت های آمریکایی اجازه داده است که با واسطه زیرشاخه های خارجی خود، با ایران تجارت کنند.
شرکت «جی ئی اویل اند گس» که مقر آن در لندن است، یکی از زیرشاخه های شرکت آمریکایی جنرال الکتریک به شمار می آید.
شرکت جنرال الکتریک در زمینه تولید تجهیزات حفاری و پالایش نفت فعال است که ساخت پمپ های زیردریایی و خدمات خط لوله را نیز در بر می گیرد.
یک فرد آگاه گفته است، شرکت جنرال الکتریک در پی فروش قطعات یدکی، کمپرسور و توربین از راه یکی از زیرشاخه های ایتالیایی خود با نام «نوو پینیون» به ایران است.
برخی منابع نیز اعلام کردند که شرکت «جی ئی اویل اند گس» گروهی ٥٠ نفره را در دوبی و فلورانس برای چند ماه مامور کرد که همه جزئیات همکاری با ایران را بررسی و همخوانی این همکاری ها را با قوانین آمریکا تضمین کنند.
پیش از این نیز در دوران تحریم ها، شرکت جنرال الکتریک برای فروش برخی تجهیزات پزشکی به ایران از دولت آمریکا مجوز گرفته بود.
دیگر شرکت های آمریکایی نیز برای حضور در ایران تمایل نشان داده اند اما روشن نیست که نمایندگان خود را به جمهوری اسلامی اعزام کرده اند یا خیر.
نمایندگان شرکت شورون سال گذشته در یک نشست با موضوع ایران در وین اتریش شرکت کرده بودند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا