برخورد با تولید و عرضه کودهای غیراستاندارد

برخورد با تولید و عرضه کودهای غیراستاندارد

معاون شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از برخورد با تولید و عرضه کودهای بی‌کیفیت و غیراستاندارد در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در سمنان، شمس الله ملازاده امروز - سه‌شنبه - در جمع گندمکاران خبره و پیمانکاران بذری استان سمنان در مرکز آموزش جهاد کشاورزی شهرستان ارادان اظهار کرد: در حال حاضر تنها کودهای شیمیایی قابلیت توزیع دارند که شماره ثبت داشته باشد و تهیه کود در آنها براساس مفاد ثبتی باشد.

وی گفت: رعایت استاندارد اجباری کودهای شیمیایی با جدیت از سوی وزارت جهادکشاورزی پیگیری می شود و تولید کنندگان نیز ملزم به رعایت استاندارهای اجباری هستند.

ملازاده افزود: بر اساس مفاد شماره ثبت یک کمیته متشکل از سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مرتبط در استان، پایش مستمر کودها را انجام خواهند داد و از توزیع محموله‌های فاقد کیفیت و عدم تطابق با شماره ثبت جلوگیری و با عاملین تولید، برخورد قانونی خواهد شد.

معاون شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با اشاره به اهمیت تولید بذر گندم گفت: به دنبال تهیه بذور با کیفیت عالی از سوی پیمانکاران طرف قرارداد هستیم و بذور تولید شده را بر اساس آیتیم‌های فنی مورد نظر خریداری می‌کنیم و برای کشت سال بعد در اختیار کشاورزان قرار می‌دهیم.

ملازاده با اشاره به افتتاح باشگاه مشتریان در دو استان فارس و قزوین اظهار کرد: این باشگاه‌ها خدمات رایگان، آزمایش خاک ،تحویل کود در محل مزرعه و خدمات پس از فروش نهاده‌ها را انجام می‌دهند.

معاون فنی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور با اشاره به نقش کودها در کیفیت محصولات و افزایش عملکرد تا 50 درصدی محصول بیان کرد: کودهای بدون المنت‌های لازم همانند خاک بوده و وزارت جهادکشاورزی مصمم است کیفیت کودهای تولیدی را ارتقاء دهد و با تولید و عرضه کننده کودهای بی‌کیفیت برخورد جدی می‌کند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا