برگزار می شود؛

دومین همایش ملی راهبری شرکتی در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی

دومین همایش ملی راهبری شرکتی در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی

بدون تردید بورس تهران با هدف استقرار تمامی ارکان نظام راهبری شرکتی و اطلاع رسانی و همراه با آموزش آخرین دستاوردها در زمینه نظام راهبری شرکتی، تلاش می کند که این مهم در تمامی شرکت ها و حتی در تمامی واحدهای اقتصادی ایجاد و مستقر شود و برای تحقق این هدف از تمامی ظرفیتهای موجود استفاده می کند.

 

بورس تهران برای استقرار تمامی ارکان نظام راهبری شرکتی و اطلاع رسانی همراه با آموزش از تمامی ظرفیت های موجود استفاده می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از بورس تهران، ناصر امیدواری مدیر حسابرسی داخلی با بیان مطلب فوق گفت: بدون تردید بورس تهران با هدف استقرار تمامی ارکان نظام راهبری شرکتی و اطلاع رسانی و همراه با آموزش آخرین دستاوردها در زمینه نظام راهبری شرکتی، تلاش می کند که این مهم در تمامی شرکت ها و حتی در تمامی واحدهای اقتصادی ایجاد و مستقر شود و برای تحقق این هدف از تمامی ظرفیتهای موجود استفاده می کند.

 وی تاکید کرد: آنچه مسلم است استقرار ارکان نظام راهبری شرکتی با آموزش و یادآوری مزایای قابل توجه برای ذی نفعان، اتفاق می افتد.

امیدواری خاطر نشان کرد: تصویب آیین نامه نظام راهبری شرکتی می تواند در جلب نظر و توجه مدیران و اعتبار دهندگان گام موثری باشد ولی کافی نیست، زیرا هنگامی که تمامی ارکان نظام راهبری شرکتی از مزایای آن مطلع و در خصوص آن آموزش دیده باشند به انجام آن اعتقاد پیدا می کنند و اثراتی که این اعتقاد ایجاد می کند به مراتب بیشتر از الزام به اجرای آن است.

وی تصریح کرد: محیطی را تصور کنید که در آن حسابرسان مستقل، سهامداران، اعتبار دهندگان، مشتریان و مدیران ارکان دولتی با مفاهیم راهبری شرکتی کاملاً آشنا باشند و همگی به اتفاق در استقرار و اجرای آن کمک کنند، در این صورت است که میوه این همکاری در قالب اطلاع رسانی و شفافیت در تمامی گزارشات و ادعاهای مطرح شده منعکس می شود و تمامی آحاد جامعه از مزایای آن در بلند مدت بهره مند می شوند.

مدیر حسابرسی داخلی بورس تهران به شورای راهبردی حسابرسی داخلی بانک ها اشاره کرد و گفت: این شورا با هدف ایجاد وحدت رویه در قانون گذاری و قابل اجرا بودن دستور العمل های مختلف مرتبط با ارکان نظام راهبری شرکتی در بورس تهران، در چهار سال گذشته تاسیس و فعالیت داشته است. در همین راستا با موفقیت هایی همراه بوده است که می توان به بحث و بررسی کارشناسی در خصوص پیش نویس برخی مقررات و دستورالعمل های مرتبط با ناشران، بانک ها، موسسات مالی و اعتباری فعال در بازار پول و سرمایه در این شورا اشاره کرد.

وی در پایان به اثرات عملی راهبری شرکتی در صورت های مالی برخی ناشران توجه کرد و افزود: در صورت های مالی این شرکت ها می توان علاوه بر گزارش حسابرس و بازرس قانونی، گزارش سالانه کمیته های هیات مدیره مانند کمیته حسابرسی، کمیته ریسک و در برخی موارد کمیته جبران خدمات که از مصادیق اجرا شدن نظام راهبری شرکتی هستند را نام برد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا