زمین‌گیری صنعت مبلمان با تفسیر به رای از قانون

زمین‌گیری صنعت مبلمان با تفسیر به رای از قانون

عضو اتحادیه تولیدکنندگان مبلمان با بیان اینکه حمایت از تولید ملی، تنها در حد حرف باقی مانده است، گفت: تفسیر به رای مدیران از قانون، صنعت کشور را زمین‌گیر کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر مرادی گفت: در حالی که شعار حمایت از تولید ملی و اشتغال و نیز برداشتن موانع بر سر راه کسب و کار بخش خصوصی، به دغدغه اصلی مسئولان نظام تبدیل شده است، برخی نهادها به صورت سهوی و به دلیل خلاهای قانونی، تفسیر به رای صورت داده و مشکلاتی را ناخواسته بر سر راه تولیدکنندگان ایجاد کرده‌اند.

عضو اتحادیه تولیدکنندگان مبلمان افزود: در این میان شهرداری در کیلومتر ده جاده مخصوص، با تفسیر به رای خود از قانون، تولیدکنندگان و فروشندگان مبلمان را که در قالب هایپرمارکت فروش مبل گرد هم آمده و تلاش دارند تا عرضه محصول را به صورت رقابتی و با استانداردهای بین‌المللی انجام دهند، دچار مشکل کرده، این در حالی است که این چنین مجموعه‌هایی تلاش دارند تا فاصله میان تولیدکننده و عرضه کننده را در مبلمان کاهش دهند و به عرضه مستقیم محصول به نفع مصرف‌کننده بپردازند.

وی تصریح کرد: پس از طی مراحل قانونی و کسب مجوزهای نمایشگاهی و نیز پرداخت عوارض مربوطه، تولیدکنندگان فعالیت خود را از یک ماه قبل آغاز کرده‌اند ولی در نیمه اول بهمن ماه، تابلوهای تبلیغاتی این مجموعه از سوی شهرداری تخریب و مسدود شده است.

به گفته مرادی، علت این امر عدم پرداخت عوارض جهت تغییر کاربری از صنعتی به تجاری عنوان شده است که البته پیش از این نیز، مستندات رد و بدل شده و مطابق ماده ۸۰ قانون نظام صنفی و آیین نامه اجرایی ماده ۱۲ همین قانون، فعالیت این مجموعه در اماکن غیرتجاری بلامانع اعلام شده است.

عضو اتحادیه تولیدکنندگان مبلمان خاطرنشان کرد: ممانعت از فعالیت این مجموعه باعث صدمات صدمه به اشتغال بیش از ۱۰۰۰ نفری در تولیدکنندگان می شود که قطعا با شعار حمایت از تولید ملی و ایجاد اشتغال کشور منافات دارد.

وی از ارایه شکایت به دیوان عدالت اداری خبرداد و گفت: امیدواریم دیوان عدالت اداری در راستای تولید ملی و اشتغالزایی کشور، از تولیدکنندگان حمایت کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا