قیمت نفت به 35 دلار افزایش یافت

قیمت نفت به 35 دلار افزایش یافت

با انتشار اخباری مبنی بر نشست عربستان و روسیه که گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال توافق برای کنترل فزونی عرضه شدید در جهان را تقویت کرد، قیمت نفت به بالاترین سطح در بیش از یک هفته گذشته و 35.22 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش نامه نیوز، با انتشار اخباری مبنی بر نشست مقامات بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت جهان (اوپک) که گمانه‌زنی‌ها درباره توافق نهایی برای کنترل فزونی عرضه شدید در جهان را تقویت کرد، قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت و به بالاترین سطح در بیش از یک هفته گذشته رسید.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 1.83 دلار یا 5.4 درصد افزایش 35.22 دلار فروخته شد.

قیمت نفت برنت در دو روز گذشته 11 درصد افزایش یافت.

نفت خام آمریکا 1.55 دلار یا 5.2 درصد افزایش یافت و 30.99 دلار در هر بشکه معامله شد که بالاترین مبلغ از 8 فوریه به شمار می‌رود.

مقامات ارشد عربستان، روسیه و برخی اعضای کلیدی اوپک امروز با یکدیگر دیدار می‌کنند تا عالی‌ترین سطح مذاکرات در یک ماه گذشته را انجام دهند. این اتفاق، نشانه‌ای از سوی تولیدکنندگان برای حداقل آماده شدن برای کنترل اشباع ویران‌کننده بازار قلمداد شده است.

به گفته منابع آگاه، این مذاکرات در دوحه قطر برگزار می‌شود و علی النعیمی وزیر نفت عربستان و الکساندر نوآک وزیر نفت روسیه در آن شرکت می‌کنند. دو شخصی که برای انجام هرگونه اقدام جهانی باید به توافق برسند.

اما تحلیلگران همچنان درباره این نشست و اینکه آیا به نتیجه‌ای منتج شود، محتاط هستند.

دانیل انگ تحلیلگر فیلیپ فیوچرز در سنگاپور گفت: «آنقدری‌که ما همچنان اعتقاد داریم که این نشست هم نتیجه‌ای نخواهد داشت، بازارها هم همچنان در مورد هرگونه توافق ناگهانی میان تولیدکنندگان بزرگ محتاط هستند.»

یک منبع مطلع در بازار در این‌باره گفت : «من خوش‌بین نیستم توافق شود چراکه احتمالا این نشست برای تبادل دیدگاه هاست زیرا سهمیه در نشست اوپک تعیین شد.»

قیمت نفت آمریکا با بالا ماندن سطح ذخایر نفت این کشور به میزان بی‌سابقه همچنان تحت فشار می‌ماند.

موسسه بیزینس مانیتور در یادداشتی پیش‌بینی کرد نفت خام آمریکا با کاهش تقاضا که سبب کاهش تولید و خاموش شدن چاه‌های نفت می‌شود به زیر 20 دلار در هر بشکه کاهش خواهد یافت.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا