رييس انجمن فولاد ايران در گفت‌وگو با معدن نيوز مطرح کرد:

سهم ايران دربازارهاي جهاني فولاد را افزايش دهيم

سهم ايران دربازارهاي جهاني فولاد را افزايش دهيم پايگاه خبري معدن نيوز- دبير انجمن توليدکنندگان فولاد ايران گفت: توليد‌کنندگان محصولات فولادي کشور بايد در بازارهاي جهاني فشار مضاعفي را بر رقبا اعمال کنند تا بتوانند سهم برخي از کشورهاي دنيا را در اختيار گيرند.
رسول خليفه سلطاني در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز بيان کرد: بايد سهم کشورهاي مانند ژاپن و چين و برخي از کشورهاي اروپايي که توليد‌کننده فولاد نيستند را از آن خود کنيم.
وي با بيان اين که ايران از مزيت‌هاي فراواني براي توليد فولاد برخوردار است به همين دليل مي‌تواند جايگاه خود را در بازارهاي جهاني ارتقا دهد، اظهار کرد: کشورهايي مانند آلمان و انگليس جزو آن دسته از کشورهايي هستند که از مزيت توليد فولاد برخوردار نيستند اما کشورهايي مانندامريکا، کانادا، روسيه، آ فريقا، برزيل و استراليا از اين مزيت‌ها برخوردار هستند و ايران نيز جزو 11کشوري است که اين مزيت‌ها را داراست.
دبير انجمن توليدکنندگان فولاد ايران خاطر نشان کرد: از جمله مزيت‌هاي کشور ما براي توليد فولاد دسترسي به آ بهاي آزاد است بنابراين با مضيقه آ بي‌که در داخل کشور وجود دارد مي‌توانيم طرح‌هاي فولادي خود را به کنار آبهاي آ زاد انتقال دهيم که از بوشهر تا چابهار فضاي مناسبي است که مي‌توان طرح‌هاي فولادي را در آن اجرايي کرد.
خليفه سلطاني ادامه داد: کشوري مانند ژاپن با تمام قوا اقدام به توليد فولاد مي‌کند اما اين کشور نمي‌تواند هميشه توليد پايدار فولاد داشته باشد زيرا در اين کشور سنگ آهن و انرژي وجود ندارد اما همچنان توسعه فولاد‌سازي خود را حفظ کرده است و با اتکا به نشان برندسازي و توليد صنعتي فولادهاي خاص اقدام به توليد انبوه فولاد مي‌کند.
وي تصريح کرد: اين در حالي است که در ايران هم سنگ آهن و هم انواع انرژي مانندگاز، زغال سنگ، آب و برق وجود دارد بنابراين از تمام مزيت‌هاي فولاد‌سازي مانند مانند دسترسي به آب‌هاي آزاد برخوردار است.
خليفه سلطاني عنوان کرد: مي‌توان شرايطي در ايران ايجاد کرد که بر اساس آن با ادامه زنجيره ارزش افزوده فولاد، توسعه اقتصادي خود را افزايش دهيم.
وي خاطر نشان کرد: به همين دليل براي کشور لازم و ضروري است که از تمام مزيت‌ها و ظرفيت‌هاي موجود استفاده کرده و حتي ظرفيت‌هاي صادراتي را پيش‌بيني کنيم تا به يک توسعه پايدار و معقول دست يابيم.
دبير انجمن توليدکنندگان فولاد ايران تاکيد کرد: در سال‌هاي اخير محصولات فولادي از نظر تنوع و کيفيت از پيشرفت خوبي برخوردار بوده، به ويژه محصولات فولاد مبارکه که به دليل کيفيت خوبي که در توليد ورق داشت صادرات خوب و متنوعي داشته است.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا