کاهش میزان توریست موجب شد:

شرکت های گردشگری از بورس لندن خارج خواهند شد

شرکت های گردشگری از بورس لندن خارج خواهند شد

این شرکت ها تصمیم دارند برای کاهش هزینه های جاری، سهام شرکت های زیرمجموعه خود را از بورس لندن خارج کنند.

  

 

شرکت های مسافربری و گردشگری فعال در شرکت هلدینگ پیج اند موی Page & Moy و تراولسفر Travelsphere در نظر دارند سهام خود را از بورس لندن خارج کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، این شرکت ها تصمیم دارند برای کاهش هزینه های جاری، سهام شرکت های زیرمجموعه خود را از بورس لندن خارج کنند.

بر اساس این گزارش، شرکت گردشگری All Leisure Group که سهام خود را در بورس AIM لندن مورد پذیرش قرار داده است، با شروع ساعات کاری بازار در روز دوشنبه شاهد افت قیمت سهام این شرکت به کمتر از قیمت اسمی شد و مدیر عامل و هیأت مدیره این شرکت تصمیم گرفتند تا سهام خود را به حالت خصوصی بازگردانند.

بورس AIM لندن، یکی از بازارهای زیرمجموعه بورس لندن است که شرکت های کوچک سهام خود را در آن پذیرش می کنند در حالی که این بازار، قوانین بسیار منعطفی نسبت به بورس لندن دارند.

روجر آلارد، مدیر عامل این شرکت بزرگ گردشگری در این خصوص اظهار داشت: تمامی اعضای هیأت مدیره به اتفاق تصمیم دارند تا سهام شرکت به سرعت از بورس AIM خارج شود.

وی در ادامه بیان داشت: هزینه هایی که برای این شرکت به دلیل حضور در بورس لندن ایجاد شده است بسیار زیاد است و با وجود پتانسیل های شرکت برای رشد و ترقی، به نظر می رسد باید جلوی ضررهای آتی را گرفت .

شرکت گردشگری All Leisure Group درآمد سال تا ماه اکتبر 2014 خود را با کاهش 127.3 میلیون پوند، مبلغ 138.9 میلیون پوند اعلام داشته است.

این شرکت گردشگری کاهش میزان درآمد خود را ناشی از اتفاقات تروریستی در کشورهای پرطرفدار و تنش های موجود در خاورمیانه می داند.

این در حالی است که، در 12 ماه گذشته منتهی به ماه اکتبر، تمام شرکت های زیر مجموعه این شرکت بزرگ با کاهش 6 درصدی تعداد مسافران خود رو به رو شده اند. در حالی که تعداد مسافران کروز افت 1 درصدی داشته اند و تعداد مسافرانی که با تور سفر می کنند نیز کاهش 9 درصدی داشته اند.

این شرکت در بیانه ای در خصوص عملکرد خود اظهار داشته است: تعداد سفرها به شرق دریای مدیترانه و شمال آفریقا به خصوص مصر، ترکیه و قبرس بسیار متأثر از وضعیت ژئوپولتیکی خاورمیانه است. در حالی که، تعداد سفرها به روسیه نیز به دلیل سخت گیری این کشور در صدور ویزا با کاهش رو به رو بوده است.

بر این اساس، قیمت سهام این شرکت در روز دوشنبه با افت 51 درصدی مواجه شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا