بلومبرگ اعلام کرد:

معامله 16.6 میلیون دلاری خارجی ها در بورس ایران/ رویداد جذابی که در پیش است

معامله 16.6 میلیون دلاری خارجی ها در بورس ایران/ رویداد جذابی که در پیش است

بلومبرگ از معاملات 16.6 میلیون دلاری سرمایه گذاران خارجی در بورس ایران و دو برابر بودن نرخ اوراق نسبت به ترکیه و روسیه خبر داد و رویداد جذاب بورس ایران برای سرمایه گذاران خارجی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، اقتصاد ایران تقریبا سریعتر از هر اقتصاد دیگری در خاورمیانه در حال رشد است. اوراق قرضه در این کشور دو برابر کشورهایی مانند روسیه و ترکیه سود آور بوده و تورم افسارگسیخته در آن مهار شده است.

نرخ سود حدود 4.5 میلیارد دلار اوراق بهادار کوتاه مدت فروخته شده توسط قرض گیرندگان دولتی و بخش خصوصی در ایران بالاتر از 20 درصد است و این توجه برخی سرمایه گذاران خارجی را جلب کرده است.

به گفته کارشناسان موسسه سرمایه گذاری چارله مانژه کپیتال انگلیس (که اخیرا با یک شرکت ایرانی وارد شراکت شده)، هرچند جدا شدن کامل ایران از وضعیت دوران تحریم زمان خواهد برد اما پیوستن مجدد این کشور به اقتصاد جهانی پس از حدود یک دهه تحریم درحال ایجاد فرصت هایی برای سرمایه گذارانی است که تمایل به ریسک پذیری دارند.

دومینیک بوکور اینگرام مدیر پولی موسسه چارله مانژه کپیتال گفت: با توجه به اینکه قرار است با کاهش نرخ تورم، نرخ سود بانکی در ایران کاهش پیدا کند، احتمالا فرصت پیش آمده فعلی برای یک دوره کوتاه مدت پایدار خواهد ماند.

بر اساس اعلام بورس تهران، حجم داد و ستد سهام توسط خارجی ها در بورس تهران از زمان لغو تحریم ها در ماه گذشته میلادی 10 برابر شده و به 50 میلیارد تومان معادل 16.6 میلیون دلار رسیده است.

ایران قصد دارد به موسسات اعتبار سنجی بین المللی اطمینان دهد که اجازه انتشار اوراق قرضه اروپایی در این کشور داده خواهد شد. این مسئله احتمالا جذابیت بورس ایران را افزایش خواهد داد.

14 سال پس از آنکه موسسه مودیز، تعیین رتبه اعتباری ایران را متوقف کرد، دولت ایران گفته در حال مذاکره با  موسسات اعتبار سنجی بین المللی برای اختصاص رتبه های اعتباری جدید برای این کشور است.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا