رييس خانه معدن ايران در گفت‌وگو با معدن نيوز مطرح کرد

معدن را اشتغال محور کنيم

معدن را اشتغال محور کنيم پايگاه خبري معدن نيوز- رييس خانه معدن ايران اعلام کرد: در ايران ظرفيت‌هاي بالايي از ذخاير معدني وجود دارد که با فعالسازي آنها مي‌توان ضمن افزايش توليد ملي، اشتغال پايدار در مناطق محروم ايجاد کرد.
علاء مير محمد صادقي در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز، با تاکيد بر اينکه معدنکاري در ايران محدود به چند ماده معدني شده است، افزود: با اجرايي شدن برجام و بهبود همکاري‌هاي بين‌المللي، ايران مي‌تواند با شرکت‌هاي بزرگ معدني دنيا فعاليت‌هاي اکتشافي و استخراجي خود را ارتقا دهد و با بهبود مکانيسم‌هاي توليدي ضمن بهره‌برداري از مواد معدني خاص همچون عناصر ناور خاکي، عيار مواد معدني استخراج شده کنوني را نيز بالا ببرد.
وي با اشاره به اينکه هر چقدر معادن کشور فعال شود صنايع معدني نيز به همان ميزان رونق مي‌گيرد، گفت: به طور قطع با افزايش توليدات معدني و ارتقاي کيفيت عناصر استخراج شده صنايع پايين دستي فعال مي‌شوند که اين موضوع اشتغال را بهبود مي‌دهد. حال از آنجايي که بيشتر ذخاير معدني کشور در مناطق محروم است فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري جديدي در پسا تحريم را بايد به سوي اين ذخاير سوق داد تا بستري براي توسعه اين مناطق نيز باشد. به عبارت ديگر وقتي معادن مناطق محروم به بهره‌برداري برسد صنايع پايين دستي نيز در آنجا ايجاد مي‌شود که از مهاجرت به شهرهاي بزرگ نيز جلوگيري مي‌شود.
رييس خانه معدن ايران با نگاهي به ديگر ظرفيت‌هاي معدني کشور تصريح کرد: بايد عيار‌سازي مواد معدني همچون سنگ آهن، سرب و روي و... که نيازمند فناوري بالاتري دارد يکي از اولويت‌هاي ارتقاي توليدات معدني در پسا تحريم باشد از  طرف ديگر ذخاير معدني ديگر همچون آهک، کچ و... که بازارهاي خوبي در منطقه دارند بايد مورد بهره‌برداري قرار گيرند که بخشي از اين اين اقدام در گرو توسعه فناوري است و بخش ديگر در نتيجه افزايش نقدينگيو بهبود سرمايه‌گذاري در اين بخش است.


بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا