موذن زاد مطرح کرد:

انتقاد از دخالت دولت در قیمت گذاری زنجیره فولاد

انتقاد از دخالت دولت در قیمت گذاری زنجیره فولاد

گروه صنایع معدنی >فولاد - مشاور معاون اول رییس جمهوری با بیان چالش های این صنعت اظهار کرد: این مشکلات در سه سطح جهانی، ملی و بنگاه ها قابل بررسی است.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، مصطفی موذن زاده در ششمین همایش چشم انداز فولاد، رشد کند اقتصادی چین، تقاضای پایین برای فولاد، زیان دهی شرکت های فولادی به دلیل کاهش قیمت ها، عدم تمایل بانک ها برای ارایه تسهیلات به دلیل ریسک بالا در بازار این صنعت، کاهش قیمت نفت و افزایش قیمت دلار و... را از چالش های صنعت فولاد در سطح جهانی دانست.

او درباره چالش های ملی نیز اظهار کرد: متاسفانه دستاوردهای طرح جامع فولاد که سال گذشته تدوین شد، هنوز منتشر نشده است. همچنین دخالت دولت در قیمت گذاری از اقدامات نامناسبی بود که در این صنعت صورت گرفت.

موذن زاده افزود: در کنار این موضوعات ایجاد فضای مثبت جدید و رفع تحریم ها امید به آینده را ایجاد کرد که نوید یک حرکت جدید است.

وی در بررسی چالش بنگاه ها عنوان کرد: تولید مازاد کارخانه ها و پر بودن انبار ها و همچنین عدم تمایل مدیران فولادی به کاهش قیمت تمام شده، چالش هایی است که در سطح بنگاه ها با آن مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: ایمیدرو باید به عنوان بازوی تخصصی دولت در صنعت فولاد جایگاه ویژه داشته باشد.

موذن زاده افزود: در زمانی که قیمت ها بالا بود، واحدهای تولیدی هزینه تولید خود را افزایش دادند اما امروز در پی کاهش قیمت ها دیگر نمی توانند هزینه های خود را کاهش دهند. فولادسازان در شرایط فعلی به سمت افزایش کیفیت محصولات تولیدی روند.

به گفته وی توسعه بی وقفه جهان نیاز کشورها به فولاد را افزایش می دهد. چالش اتفاق افتاده در صنعت فولاد برای اولین بار و آخرین بار نیست، دیر یا زود تقاضا برای فولاد افزایش می یابد. خوشبختانه رفع تحریم ها فرصتی ایجاد کرد تا شرکت های خارجی برای توسعه فولاد با ایران همکاری داشته باشند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا