حضور مدیرعامل بخش نفت‌وگاز غول انرژی آمریکا در تهران

حضور مدیرعامل بخش نفت‌وگاز غول انرژی آمریکا در تهران

مدیرعامل بخش نفت و گاز شرکت آمریکایی جنرال الکتریک برای بررسی فرصتهای سرمایه گذاری به ایران سفر کرد.

به گزارش ایسنا، وال استریت ژورنال به نقل از جنرال الکتریک اعلام کرد که رئیس بخش نفت و گاز این شرکت آمریکایی برای بررسی فرصتهای سرمایه گذاری به ایران سفر کرده است.

سخنگوی شرکت جنرال الکتریک اعلام کرد که لورنزو سیمونلی، رئیس شرکت جی ئی اویل اند گس، در چند روز اخیر به ایران سفر کرده و دیروز (دوشنبه ٢٦ بهمن) سفر خود را پایان داده است.

این سخنگو گفت: همسو با پایان تحریمها، ما بررسی فرصتهای تجاری در ایران را آغاز کرده ایم و همزمان، به طور کامل از مقررات دولت آمریکا پیروی می کنیم؛ سفر آقای سیمونلی، بخشی از تلاشهای ما برای این هدف بوده است.

آمریکا همچنان بر برخی تحریمهای ضد ایرانی پافشاری می کند اما دولت ایالات متحده به شرکتهای آمریکایی اجازه داده است که با واسطه زیرشاخه های خارجی خود، با ایران تجارت کنند.

شرکت جی ئی اویل اند گس که مقر آن در لندن در انگلستان است، یکی از زیرشاخه های شرکت آمریکایی جنرال الکتریک به شمار می آید.

شرکت جنرال الکتریک در زمینه تولید تجهیزات حفاری و پالایش نفت فعال است که ساخت پمپهای زیردریایی و خدمات خط لوله را نیز در بر می گیرد.

به گفته یک فرد آگاه به این موضوع، شرکت جنرال الکتریک در پی فروش قطعات یدکی، کمپرسور و توربین از راه یکی از زیرشاخه های ایتالیایی خود با نام نوو پینیون به ایران است.

برخی منابع همچنین اعلام کردند که شرکت جی ئی اویل اند گس، گروهی ٥٠ نفره را در دوبی و فلورانس برای چند ماه مأمور کرد که همه جزئیات همکاری با ایران را بررسی و همخوانی این همکاریها را با قوانین آمریکا تضمین کنند.

پیش از این نیز در دوران تحریمها، شرکت جنرال الکتریک برای فروش برخی تجهیزات پزشکی به ایران از دولت آمریکا مجوز گرفته بود.

دیگر شرکتهای آمریکایی نیز برای حضور در ایران تمایل نشان داده اند، اما روشن نیست که نمایندگان خود را به جمهوری اسلامی اعزام کرده اند یا خیر.

نمایندگان شرکت شورون سال گذشته در یک نشست با موضوع ایران در وین اتریش شرکت کرده بودند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا