معاون وزیر کار اعلام کرد

بسته جدید سیاستی اشتغال در دست تدوین

بسته جدید سیاستی اشتغال در دست تدوین

معاون اشتغال وزیر کار از تدوین بسته جدید سیاستی اشتغال خبر داد که بر اساس آن بخش‌هایی که ۸۰ درصد اشتغال کشور را ایجاد می کنند شناسایی می شوند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، عیسی منصوری رشد و توسعه اقتصادی اشتغال محور را حائز اهمیت دانست و گفت: رشد اقتصادی کفایت نمی کند و صرفا با افزایش رشد اقتصادی، کاهش فقر و بیکاری رخ نمی دهد. بسته سیاستی جدید اشتغال که در حال آماده سازی است، مشتمل بر لایه های اصلاح سیاست های کلان، هماهنگی و تقسیم کار بین دستگاهی بوده و در لایه استانی بر مبنای مطالعات صورت گرفته ۲۰ درصد از بخش هایی که ۸۰ درصد اشتغال ایجاد می کنند شناسایی شده است.

وی افزود: اغلب کشورهایی که فرآیند موفقی از توسعه را تجربه کرده اند، به موضوع اشتغال توجه ویژه ای داشته اند.

منصوری تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آن بخش هایی که بیشترین ظرفیت اشتغال در کشور را در سطح استان ها دارند شناسایی کرده است.

وی از سمنان به عنوان یکی از استانهای در اولویت نام برد و افزود: یکی از مزیتهای شناسایی شده در استان سمنان، صنعت توریسم است و انتظارتی در خصوص نقش آفرینی دستگاهها در تقویت این صنعت وجود دارد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار در پایان ایجاد بانک اطلاعات تامین مالی از دستگاهها، ایجاد سیستم اطلاعات بازار کار و فعال سازی سامانه رصد و به‌روزسازی اطلاعات را از جمله برنامه های جدید این معاونت برشمرد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا