"ونیکی" از سهم مدیریتی پارس الکتریک خارج می‌شود

سرمایه‌گذاری ملی ایران بنا دارد، با واگذاری یکجا و نقدی بلوک مدیریتی غیر کنترلی 14.83 درصدی پارس الکتریک به قیمت پایه هر سهم 10050 ریال برای همیشه از این سهم خارج شود. قیمت تمام شده این سهم در پرتفوی "ونیکی" مبلغ 1603 ریال است.

 

سرمایه‌گذاری ملی ایران بنا دارد، با واگذاری یکجا و نقدی بلوک مدیریتی غیر کنترلی 14.83 درصدی پارس الکتریک به قیمت پایه هر سهم 10050 ریال برای همیشه از این سهم خارج شود. قیمت تمام شده این سهم در پرتفوی "ونیکی" مبلغ 1603 ریال است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، و به نقل از خبرگزاری فارس؛ شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران عرضه کننده عمده سهام مدیریتی غیر کنترلی تعداد 44 میلیون و 482 هزار و 219 سهم معادل 14.83 درصد از کل سهام شرکت کارخانجات پارس الکتریک به قیمت پایه هر سهم 10050 ریال در بورس تهران شده است.

تاریخ این عرضه 12 اسفند ماه امسال در بازار دوم بورس تهران و شرایط عرضه به صورت یکجا و نقد خواهد بود.

بر این اساس متقاضیان علاقه مند به حضور در روز عرضه باید با بررسی و رعایت ضوابط  شرایط متقاضیان خرید معاملات عمده سهام و حق تقدم در وبسایت بورس تهران نسبت به تکمیل فرم‌های مورد نیاز دستکم تا شش روز کاری قبل از تاریخ عرضه، اقدام و به معاونت بازار و سازمان بورس از طریق کارگزار خود اقدام کنند.

علیرضا عسکری مارانی، مدیر عامل سرمایه گذاری ملی ایران در نامه ای که به مهدی مقدسی مدیرعامل کارگزاری سرمایه گذاری ملی ایران به عنوان کارگزار عرضه کننده این سهم ارسال کرده، در سرفصل شرایط واگذاری این دارایی عنوان کرده که بالاترین قیمت پیشنهادی در روز عرضه سهام مبنای معامله خواهد بود و خریدار موظف است کل مبلغ مورد معامله را در چهار چوب مقررات بورس در موعد مقرر به صورت نقد پرداخت کند.

بر اساس این گزارش، شرکت کارخانجات پارس الکتریک با سرمایه 30 میلیارد تومانی توانسته در عملکرد حسابرسی نشده میان دوره ای 9 ماهه منتهی به 30 آذر ماه امسال به ازای هر سهم مبلغ 217 ریال سود محقق کند. این عایدی در پایان سال مالی قبل 119 ریال به ازای هر سهم بوده است.

در این دوره عملکردی، حسابها و اسناد پرداختنی تجاری "لپارس" در مقایسه با سال مالی قبل با افزایش 4 هزار و 404 درصدی به عدد 5 میلیارد و 156 میلیون و 900 هزار تومان رسیده و این در حالی است که در طرف دارایی های ترازنامه این شرکت در دوره مالی فوق، سرفصل حسابها و اسناد دریافتنی تجاری با کاهش 92 درصدی نسبت به این رقم در سال مالی قبل به 639 میلیون تومان بالغ شده است.

ارزش دارایی‌های ثابت مشهود این شرکت در ترازنامه به تاریخ فوق مبلغ 7 میلیارد و 441 میلیون و 500 هزار تومان عنوان شده است. قیمت تمام شده هر سهم "لپارس" در پرتفوی "ونیکی" مبلغ 1603 ریال است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا