توانایی مپنا برای دو برابر سازی برق غنا

توانایی مپنا برای دو برابر سازی برق غنا

مدیرعامل مپنا گفت: کشور غنا از نظر تامین برق مشکلاتی را دارد که مپنا می تواند به سادگی این مشکلات را برطرف کند چرا که در حال حاضر غنا کمتر از 2 هزار و 500 مگاوات نیروگاه دارد و براساس برنامه ریزی‎های خود قرار است ظرفیت آن را تا 5 هزار مگاوات افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی آبادی در حاشیه بازدید از کارخانه‎های گروه مپنا با حضور رییس جمهور غنا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مپنا خیلی سریع و با قیمت مناسب و کیفیت خوب می تواند نیاز برقی غنا را تامین کند، اظهار کرد: کشور غنا نیز در این زمینه علاقمندی خود را ابراز کرده است و مپنا نیز قصد دارد همکاری خوبی را با کشور غنا داشته باشد.

وی با بیان اینکه کشور غنا در صنعت برق و پروژه‌های نفت و گاز نیازمند همکاری ایران است اظهار کرد: در زمینه تولید برق برای نیروگاه‌های حرارتی، تجدیدپذیر، بادی و آبی غنا تمایل همکاری با ایران دارد.

مدیرعامل مپنا ادامه داد:‌ علاوه بر این مساله نیز رییس جمهور غنا تمایل دارد تا گروه مپنا از ذخایر نفت و گاز این کشور برای رسیدگی به مشکلات آن‌ها بازدید کند.

وی در خصوص دیگر اقدامات گروه مپنا در کشورهای آفریقایی گفت: در حال حاضر یک پروژه 50 مگاواتی در بنین که همسایه کشور غنا است در دست اجرا داریم که این مساله نیز با توجه به پیشینه حضور مپنا در کشورهای آفریقایی می تواند یک فرصت بسیار خوب باشد.

مدیرعامل مپنا با بیان اینکه گروه مپنا در حال حاضر در عراق،‌ سوریه و پاکستان فعالیت های خوبی را دارد تصریح کرد: در عمان دو نیروگاه و در سوریه نیز یک نیروگاه هزار مگاواتی ایجاد کرده‎ایم که 500 مگاوات دیگر در دست ساخت داریم.

به گفته وی در حال حاضر 3 هزار مگاوات در عراق در دست احداث داریم که تا الان حدود 500 مگاوات نیروگاه در این کشور ایجاد کرده‎ایم.

مدیرعامل مپنا ادامه داد:‌ علاوه بر این نیز در اندونزی تاکنون یک پروژه مهم برای بازسازی توربین‎های این کشور مشارکت داشته ایم و در حال حاضر برای یک پروژه 1000 مگاواتی دعوت به کار شده‌ایم.

وی با بیان اینکه در سایر کشورهای آسیایی به دنبال فرصت هستیم گفت: امیدواریم که در دوران پساتحریم شرایط به گونه ای باشد که بتوانیم فعالیت های گروه مپنا را توسعه دهیم.

مدیرعامل مپنا در پاسخ به این سوال ایسنا که آیا همکاری با کشورهای اروپایی داشته اید اظهار کرد: کشورهای توسعه یافته فرصت کمتری در اختیار گروه مپنا قرار می دهند اما ما کماکان دنبال پیداکردن فرصت در کشورهای اروپایی هستیم.

وی ادامه داد:‌ با توجه به اینکه قبلا در اجرای یک پروژه گازی در ایتالیا فعالیت داشته ایم اما به دلیل تحریم‌ها به نتایج نهایی نرسیده ایم لذا امیدواریم که پساتحریم فرصتی را برای ادامه همکاری با کشورهای اروپایی با گروه مپنا رقم بزند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا