مصرف سوخت در 9ماه امسال نسبت به دو سال گذشته 47 میلیون لیتر کاهش یافت

مصرف سوخت در 9ماه امسال نسبت به دو سال گذشته 47 میلیون لیتر کاهش یافت

تهران- ایرنا- مدیرکل دفترمبارزه با قاچاق سوخت ستاد مرکزی مبارزه باقاچاق کالا و ارز گفت: مصرف روزانه سوخت در 9 ماه نخست امسال نسبت به سال 1392، حدود 47 میلیون لیتر کاهش یافت.

به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی مبارزه باقاچاق کالا و ارز، «قاسم خورشیدی» مصرف روزانه سوخت در سال 1392 را 247 میلیون لیتر ذکر کرد و گفت: این رقم در 9 ماه نخست امسال به 200 میلیون لیتر کاهش یافته است.
وی با اشاره به چالش های موجود در مبارزه با قاچاق فرآورده های نفتی افزود: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تامین تقاضاهای موجود در بازارهای هدف قاچاق را به منظور شکسته شدن چرخه و زنجیره قاچاق فرآورده های نفتی یارانه ای از طریق عرضه و صادرات رسمی و قانونی در قالب فروش مرزی سوخت در باک وخودروها، خرده فروشی در بازارچه های مرزی، فروش به تعاونی مرزنشینان و صادرات توسط وزارت نفت مد نظر قرار داده است.
مدیرکل دفتر مبارزه باقاچاق سوخت تصریح کرد: روزانه بیش از چهار میلیون لیتر سوخت به افغانستان صادر می شود.
وی مصرف سوخت نیروگاه ها در 9 ماه نخست سال گذشته را 57 میلیون لیتر ذکر کرد و گفت: این میزان امسال به 35 میلیون لیتر رسیده است.
خورشیدی، کاهش حق برداشت ناوگان حمل و نقل دیزلی از 120 میلیون به 100 میلیون لیتر در روز را از دیگر اقدامات ستاد در ساماندهی مصرف سوخت اعلام کرد و افزود: امسال 15 استان مرکزی کشور رشد مصرف سوخت نسبت به استان های مرزی داشته اند که این امر نشان دهنده کاهش قاچاق در مناطق مرزی است.
وی ادامه داد: رشد مصرف سوخت در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، هشت درصد کاهش داشته که این رقم امسال به کاهش 7.15 درصدی رسیده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا