شرکت آمریکایی "KFC" مجوز فعالیت گرفت

شرکت آمریکایی

نفوذ خاموش سبک زندگی، فرهنگ و اقتصاد آمریکایی در جامعه و بازار ایران، مدت‌هاست آغاز شده و در این راستا مجوزهای لازم چه در آمریکا در سطح وزیر امورخارجه و چه از طریق برخی سازمان‌های کشورمان صادر شده که در این میان، اسناد رسمی دولتی، این بار بیانگر ثبت شرکت آمریکایی کی اف سی در ایران است.

مجوز این شرکت که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده است، موجب شده تا بعد از فعالیت های برخی غرب زدگان برای ارائه مجوز به مک دونالد، حالا نوبت به آغاز فعالیت شرکت آمریکایی کی اف سی در ایران برسد. این در شرایطی است که وزارت صنعت و معدن در طول بیش از 2 سالی که از آغاز فعالیت دولت یازدهم می گذرد، بارها و بارها نشان داده که علاقه مند به فعالیت های شرکت های خارجی در ایران است؛ چراکه پیش از این نیز چندین بار اخباری از ارائه مجوز به سیگارهای غیر قانونی مانند مارلبورو مطرح شد اما فشارهای وارد شده منجر به لغو این مجوزها شد.

حالا بعد از اینکه شنیده می شود مک دونالد این مجوز را یافته که در ایران شعبه های ارائه فست فود را دایر کند، برند امریکایی الاصل کی اف سی نیز این مجوز را از وزارت صنعت دریافت کرده است. کی اف سی به روش پخت مرغ سوخاری گفته می شود و در لوگوی خود تصویری از کلنل را به همراه دارد و در شرایطی وارد ایران شده است که حتی تصویر کلنل معروف آن بدون پاپیون است و توانسته از فیلتر تحریم های علیه ایران بگذرد و این تعجب را ایجاد کند که چگونه رستورانی با مجوز رسمی آمریکایی، با تغییرات می تواند مجوز ایرانی هم بگیرد و پا به بازار غذای ایران بگذارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دانا، از سویی دیگر این اولین بار نیست که برندهای آمریکایی یا با تلاش خودشان یا با سوءاستفاده از نامشان در ایران مطرح می شوند و به طور حتم آخرین بار هم نخواهد بود، این سرمایه گذاری شکمی آن قدر سود دارد که دولت یازدهم نیز این روزها گویا در فضای پسا تحریم روی به کسب درآمد از واردات برندهای سیب زمینی سرخ کرده و همبرگر آورده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا