رییس سازمان هواپیمایی کشوری:

ایران 160 هواپیمای کم‌سرنشین نیاز دارد/ اولویت توسعه فرودگاه‌های کوچک است

ایران 160 هواپیمای کم‌سرنشین نیاز دارد/ اولویت توسعه فرودگاه‌های کوچک است

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که پس از برطرف شدن محدودیت‌های اقتصادی ایران باید نسبت به بهبود اوضاع ناوگان و فرودگاه‌های خود اقدام کند، تاکید کرد: در آینده به 160 هواپیما با ظرفیت پایین سرنشین احتیاج داریم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علی عابدزاده در همایش توسعه صنعت هوایی و فرودگاه‌های ایران اعلام کرد: در طول سال‌های گذشته ایران محدودیت‌های جدی در همکاری با کشورهای خارجی و شرکت‌های بین‌المللی داشته است که خوشبختانه با اجرایی شدن برجام تمام آنها به کنار رفتند.

وی ادامه داد: ایران به دنبال ارتباطی جدی با جامعه جهانی است تا اقتصاد خود را در صنعت حمل‌ونقل همگام با توسعه بین‌المللی نهایی کند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که صنعت هوایی ایران تلاش می‌کند اهداف مدنظر خود را در توسعه زیرساخت‌ها پیگیری کند، توضیح داد: در حال حاضر در کشور حدود 50 فرودگاه کوچک داریم که در طول سال‌های گذشته استفاده چندانی از آنها صورت نگرفته است. از این‌رو ایران تلاش می‌کند در چارچوب شرایط به وجود آمده پس از لغو تحریم‌ها نسبت به توسعه این فرودگاه‌ها برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد.

عابدزاده اضافه کرد: در این راستا استفاده از هواپیماهای کوچک برای ما اهمیت بسیاری دارد تا بتوانیم با استفاده از آنها فرودگاه‌ها در مناطق مختلف کشور را توسعه داده و بدین وسیله فاصله سفر بین شهرهای مختلف کشور را کاهش دهیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کلان فرودگاه امام خمینی (ره) در سال‌های آینده عنوان کرد: در این فرودگاه دو منطقه آزاد تجاری و منطقه ویژه اقتصادی فعال خواهند شد که وقتی ترکیب آنها را در کنار هم داشته باشیم می‌توان انتظار داشت این فرودگاه که 30 هزار هکتار ظرفیت دارد بهبود اوضاع داشته باشد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به لزوم توسعه فعالیت ایرلاین‌های داخلی کشور تصریح کرد: در حال حاضر 80 درصد از مسافران با ایرلاین‌های داخلی و 20 درصد با ایرلاین‌های خارجی جابه‌جا می‌شوند، اما ما به منظور بهبود اوضاع ایرلاین‌های ایرانی در رقابت با دیگر شرکت‌های هواپیمایی باید شرایطی را به وجود بیاوریم که با وارد شدن هواپیماهای جدید امکان این موضوع فراهم شود.

عابدزاده ادامه داد: در این راستا با لغو محدودیت‌های بانکی، شرکت‌های لیزینگ هواپیما می‌تواند در ایران فعال شده و با ارتباط گرفتن با بانک‌های داخلی، مقدمات انتقال منابع مالی را فراهم کند.

وی خاطر نشان کرد: سازمان هواپیمایی ایران تلاش کرده با واقعی‌سازی نرخ بلیت که اهداف اصلی وزارت راه و شهرسازی بوده، شرایط بازار را برای رقابت مهیا کند و امیدواریم با بازشدن فضا شرایط برای همکاری در عرصه آموزش و تاسیس نخستین مرکز آموزش خدمات هوایی در کشور فراهم شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا