فروش اوراق سلف کنستانتره سنگ‌آهن گل‌گهر در بورس کالا

فروش اوراق سلف کنستانتره سنگ‌آهن گل‌گهر در بورس کالا

در معاملات امروز - دوشنبه - بورس کالا برای نخستین بار، اوراق سلف کنستانتره سنگ آهن گل گهر با نرخ سود در سررسید 25 تا 28 در صد معامله شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در معاملات امروز بورس کالا اوراق سلف کنستانتره سنگ آهن گل گهر به تعداد 750 هزار تن و به ارزش هزار و 121 میلیارد و 250 میلیون ریال عرضه شد که این اوراق با قیمت یک میلیون و ۴۹۵ هزار ریال به ازای هر تن در برابر تقاضای سه میلیون و ۳۸۰ هزار تنی به فروش رفت.

قیمت خرید هر قرارداد یک میلیون و 495 هزار ریال تعیین شده و بازار گردان متعهد شده است که طی دوره سود 22 درصد را پرداخت کند.

این اوراق از طریق شبکه کارگزاری های دارای مجوز معاملات سلف موازی استاندارد، از 10 روز پس از پایان عرضه اولیه امکان معاملات ثانویه را خواهد داشت؛ بنابراین معاملات ثانویه این اوراق از تاریخ ۱۰ اسفند امسال تا ۲۶ بهمن سال ۹۵ ادامه خواهد داشت که قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه همان قیمت اولیه به علاوه سود معادل ۲۲ درصد روز شمار ساده سالانه خواهد بود.

همچنین اندازه هر قرارداد یک تن کنستانتره سنگ آهن و روش عرضه اولیه آن به صورت گسترده و قیمت ثابت بوده و سقف حجم هر سفارش نامحدود بود.

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر این اوراق را با هدف تامین مالی بلند مدت و به منظور تکمیل طرح های توسعه ای خود منتشر کرد و بازده این اوراق در سررسید نیز بین ۲۵ تا ۲۸ درصد است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا