حل چالش آبی هدف ایران و الجزایر

حل چالش آبی هدف ایران و الجزایر

وزیر منابع آبی الجزایر گفت: با توجه به این‌که ایران و الجزایر چالش‌های مشترکی در زمینه‌ی بحران آب دارند و توسعه پایدار هدف هر دو کشور قرار گرفته است، لذا قصد داریم که با ایجاد همکاری با ایران بتوانیم ضمن حل چالش‌های آبی، مسائل اقتصادی را نیز برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، عبدالوهاب نوری در حاشیه دیدار با وزیر منابع نیرو ایران در جمع خبرنگاران با بیان این‌که من بسیار خوشوقتم که در کشور برادر خود برای تقویت و استحکام روابط دو کشور به ویژه در بخش ارتقاء منابع آبی حضور پیدا کرده‌ام، اظهار کرد: روابط بین دو کشور ایران و الجزایر روابط مستحکم و استراتژیک است و امیدواریم که با ایجاد این روابط موجب بهبود منابع آبی شویم.

وی با بیان این‌که اهتمام ما این است که در هر دو کشور روابط اقتصادی به سطح روابط سیاسی برسد، اظهار کرد: اراده سیاسی برای رسیدن به این مساله در مقامات دو کشور وجود دارد.

وزیر منابع آبی الجزایر ادامه داد: رسیدن به فناوری در ایران و الجزایر تنها متعلق به این دو کشور نمی‌شود، بلکه متعلق به تمام کشورهای اسلامی است، لذا باید در ارتقاء فناوری در مسائل آبی کوشا باشیم.

نوری با بیان این‌که توسعه پایدار جزو هدف‌های الجزایر است، اظهار کرد: با توجه به این‌که چالش‌های ایران و الجزایر در حوزه منابع آبی مشترک است، لذا برنامه‌های متعددی را برای رفع این چالش‌ها در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به مشکلات کمبود آب در الجزایر گفت: دولت الجزایر تلاش زیادی را در راستای تامین آب شرب شهروندان خود کرده است و امیدواریم که با ایجاد همکاری با ایران بتوانیم این مساله را نیز ارتقاء دهیم.

وزیر منابع آبی الجزایر در خصوص میزان سرمایه‌گذاری برای این طرح ادامه داد: الجزایر برای ورود سرمایه‌گذاران کاملا آماده است و تمام فرصت‌ها را برای این مساله فراهم می‌کند.

وی با بیان این‌که سرمایه‌گذاری مستقیم یا از طریق شرکت‌های ایرانی در الجزایر و یا شرکت‌های مرکب که در آینده نزدیک بین دو کشور ایجاد می‌شود، قابل تامین است، اظهار کرد: هدف ما این است که روابط اقتصادی را به سطح روابط سیاسی نزدیک کنیم و معتقدیم که این تبادل دیدارها می‌تواند تمام چالش‌های پیش‌رو را بردارد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا