ایجاد موسسه منطقه‌ای آموزش عالی آب در ایران

ایجاد موسسه منطقه‌ای آموزش عالی آب در ایران

وزیر نیرو از ایجاد یک موسسه منطقه‌ای آموزش عالی آب با همکاری دانشگاه تهران و یونسکو با وزارت نیرو خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حمید چیت‌چیان در مراسم تبادل توافق‌نامه و بررسی موضوع حکمرانی آب اظهار کرد: چند ماه قبل در دیداری که با دبیر کل یونسکو داشتم از ایشان خواستم که همکاری ویژه‌ای با ایران داشته باشند، چرا که یونسکو در کشور هلند یکی از مهم‌ترین مراکز آموزش آب دنیا را دارد.

وی با بیان این‌که حاصل این همکاری ایجاد یک موسسه منطقه‌ای آموزش عالی آب در ایران شد، ادامه داد: وظیفه موسسه این است که آب را در جامعیت خود اعم از مسائل فنی، مهندسی، اقتصادی، اجتماعی، حقوقی و محیط زیستی مورد توجه قرار دهد.

به گفته وزیر نیرو هدف این است که کارشناسان و مدیران کشور در زمینه‌ی مدیریت آب آموزش‌های لازم را ببینند، چرا که با توجه به شرایط آبی باید بتوان از یک مدیریت بالا برخوردار بود.

چیت‌چیان با بیان این‌که با توجه به شرایط فعلی کشور در زمینه‌ی بحران آبی باید در امر مدیریت از تمامی دانش‌های جهان استفاده کرد، تاکید کرد: باید بتوانیم مدیران خود را مجهز به استفاده از دانش و تحقیقات جهانی کنیم.

وی ادامه داد: فعالیت این موسسه از هفته آینده آغاز می‌شود و باید گفت که تشکیل این موسسه توسط این سه سازمان بوده، اما دامنه فعالیت آن می‌تواند در بردارنده کشورهای منطقه باشد.

در ادامه نیلی - رییس دانشگاه تهران - با اشاره به سابقه طولانی این دانشگاه در موضوع تحقیقات و آموزش‌های آبی اظهار کرد: این دانشگاه در قبل از انقلاب نیز موسسه‌ای را تحت عنوان آب‌شناسی مشترک با یونسکو داشته و در همان زمان فعالیت‌های خوبی در حوزه منابع آبی انجام داده است.

رییس دانشگاه تهران با بیان این‌که در حال حاضر نیز تعداد زیادی از اساتید دانشگاه تهران به موضوع آب می‌پردازند، بیان کرد: در دانشگاه تهران یک موسسه خاص مسائل آبی وجود دارد و با توجه به همکاری‌های صورت گرفته با وزارت نیرو فعالیت‌های گسترده‌ای را در این زمینه انجام خواهیم داد.

به گفته وی، دانشگاه تهران از نظر پژوهشی با موضوع آب هماهنگ بوده و توجه به مساله‌ی آب را جزو یکی از محورهای اساسی خود قرار داده است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا