نگاهی به معاملات امروز تالار پتروشیمی؛

وکیوم باتوم همچنان جذاب است

وکیوم باتوم همچنان جذاب است

وکیوم باتوم پالایش نفت اصفهان امروز با تقاضایی بیشتر از عرضه روبه رو شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» امروز عرضه ۱۵ هزارتنی وکیوم باتوم پالایش نفت اصفهان ۲۲ هزار و ۸۸۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳۷۳ تومان و میانگین قیمت ثبت شده برای خرید آن هم ۳۸۰ تومان رقم خورد.

وکیوم باتوم پالایش نفت شیراز به میزان ۴ هزار تن و با قیمت پایه ۳۹۲ تومان به فروش رسید.عرضه ۵ هزارتنی لوب کات سنگین پالایش نفت اصفهان نیز با قیمت پایه ۴۱۹ تومان مورد معامله قرار گرفت.

در همین حال گوگرد گرانوله پالایشگاه ایلام نیز به میزان ۵۰ تن توسط معامله گران با قیمت پایه ۲۴۳ تومان خریداری شد.

پلی پروپیلن های شیمایی نویدزرشیمی هم به میزان ۸۴ تن مورد معامله قرار گرفت، بخشی از عرضه های این مجتمع نیز وارد سیستم مچینگ شد.

پلی پروپیلن نساجی ۵۵۰ پلی پروپیلن جم نیز در این روز که به صورت سلف عرضه شده بود به میزان ۴۴ تن و با قیمت پایه ۲ هزار و ۹۶۰ تومان مورد معامله قرار گرفت.

به گفته کارشناسان، با توجه به افت قیمت دلار در بازار داخل و همچنین ادامه نگرانی ها نسبت به کاهش قیمت نفت سبب شده تا احتیاط در میان معامله گران بازار پتروشیمی افزایش یابد. بازیگران بازار پتروشیمی اکثرا در انتظار اعلام قیمت های پایه در هفته آتی هستند و احتمال می دهند روند قیمت های پایه نزولی باشد، از این رو ترجیح می دهند در هفته جاری به میزان نیاز روزانه خود خرید کنند.

در همین حال امروز پلی پروپیلن های نساجی شازند به میزان ۱۲۰ تن خریداری شد، این در حالی است که امروز عرضه محصول ۲۰۹AAو۵۶۲۰پتروشیمی شازند با ۵%تخفیف و عرضه Z۳۰S آن شرکت با۳%تخفیف انجام شد. به گفته معامله گران احتمال افت قیمت های پایه سبب شد تا پتروشیمی شازند محصولات خود را با تخفیف عرضه کند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا