مذاکره با ۴ غول پتروشیمی دنیا برای خرید فناوری و انتقال تکنولوژی

مذاکره با ۴ غول پتروشیمی دنیا برای خرید فناوری و انتقال تکنولوژی

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به مذاکرات صورت‌گرفته بین این پژوهشکده و شرکت‌هایی از کشورهای اروپایی و آسیایی، گفت: امیدواریم بتوانیم کار خرید فناوری و انتقال آن را انجام دهیم.

 

اسماعیل قنبری مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در یک نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به راه‌اندازی مرکز تحقیقات عسلویه، گفت: انتخاب این محل با یک منطق تحقیقاتی صورت گرفت که در کنار فضای صنعتی مجتمع‌های پتروشیمی، یک مجتمع پژوهشی و فناوری نیز فعالیت کند و ارتباط مؤثری بین این صنایع و این مرکز برقرار شود.
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به فعالیت‌های این مرکز،گفت: در این مرکز گره‌های تحقیقاتی پلیمر، مواد شیمیایی و توسعه محصول، فرایندهای شیمیایی، فناوری‌های نوین، فناوری‌های فنی، مستندسازی و تجاری‌سازی، فعالیت می‌کنند که دستاوردهای قابل‌توجهی در یک سال اخیر داشته‌‌اند.
وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز غشا در این مجتمع، گفت: با راه‌اندازی این مرکز توانستیم فعالیت‌های مثمر ثمری را در زمینه تصفیه آب و خالص‌سازی گاز، انجام دهیم.
قنبری با اشاره به ارتباطات صورت‌گرفته بین صنعت و دانشگاه که منجر به امضای توافق‌نامه‌هایی در دی ماه سال 94 شد، گفت: صنایع پایین‌دستی پتروشیمی 4 توافق‌نامه با دانشگاه‌ها امضا کرد که در واقع توانستیم ارتباط با دانشگاه و صنعت را نظام‌مند و بر اساس یک ساختار منسجم انجام دهیم.
وی به‌عنوان مثال گفت: دانشگاه شیراز وظیفه انستیتوی متانول و دانشگاه تربیت مدرس، وظیفه انستیتو در الفین و پژوهش‌گاه مهندسی شیمی به‌عنوان انستیتو در پروپیلن معرفی شدند.
این مقام مسئول در شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به برطرف شدن مشکلات تحریم، گفت: هم‌اکنون در حال برقراری ارتباط با مراکز پژوهشی و فناوری بین‌المللی به‌منظور خرید فناوری و انتقال آن هستیم که مذاکرات جدی با کشورهای آلمان، فرانسه، نروژ و ژاپن صورت گرفته است.
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به راه‌اندازی موفق تولید پروپیلن از متانول در نیمه اول سال 94، گفت: خوشبختانه توانستیم با ارزش‌ترین نوع پروپیلن را در مجتمع پژوهشی ماهشهر به ظرفیت 320 تن در سال، در نیمه ابتدایی سال 94 آغاز کنیم.هم‌اکنون توانایی ارائه لایسنس تولید پروپیلن از متانول را می‌توانیم در اختیار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قرار دهیم و با مذاکرات صورت‌گرفته با چند شرکت خصوصی در این زمینه امیدواریم به‌زودی شاهد اولین واحد صنعتی تولید پروپیلن از متانول باشیم.
وی با اشاره به زنجیره تولید پروپیلن گفت: هم‌اکنون توانایی داریم که گاز را به متانول و متانول را به پروپیلن و پس از آن با تحقیقاتی که در دست انجام است، به پلی‌پروپیلن تبدیل کنیم.
قنبری ادامه داد: در نیمه اسفندماه سال جاری، امیدواریم بتوانیم در مرکز پژوهش و فناوری اراک، واحد پلی‌پروپیلن را به ظرفیت 130 هزار تن راه‌اندازی کنیم که هم‌اکنون در مرحله پیش‌راه‌اندازی قرار دارد.
این مقام مسئول در شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به تولید انواع کاتالیست گفت: در دوران تحریم، یکی از مشکلات جدی صنعت پتروشیمی، عدم ورود کاتالیست به داخل کشور بود که توانستیم با جدیت این فرآیند یعنی تولید کاتالیست را در داخل بومی‌سازی کنیم.
قنبری اضافه کرد: هم‌اکنون موفق به تولید انواع کاتالیست مورد نیاز شرکت ملی صنایع پتروشیمی شده‌ایم و با مذاکراتی که با بخش خصوصی در حال انجام است، امیدواریم تولید انواع کاتالیست را بتوانیم در کنار صنعتی‌سازی افزایش دهیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا