نگرانی سهامداران از تکرار کاهش قیمت ها!

نگرانی سهامداران از تکرار کاهش قیمت ها!

فعالیت امروز بازار سهام درحالی آغاز می شود که دیروز با وجود انتشار اخبار مثبت اکثر نمادها دچار افت شدند و تنها به خاطر معاملات بلوکی «فارس» شاخص کل توانست رشد 55 واحدی داشته باشد.

به اقتصاد آنلاین به نقل از ملت بازار، بازار سهام درحالی امروز کار خود را آغاز می کند که اهالی تالار شیشه ای تحت تاثیر روند معاملات روز گذشته تا حدودی به بورس بد بین شده اند و انتظار می رود امروز نیز شاهد افزایش عرضه ها باشیم. حتی در صورت عدم حمایت از بازار ممکن است این روند تا پایان هفته ادامه داشته باشد.

از سوی دیگر گزارش های 6 ماهه شرکت ها در حال انتشار هستند و همانطور که پیش بینی می شد عملکرد شرکت ها در 6 ماهه نخست امسال مناسب نبوده و واکنش منفی سهامداران را به دنبال داشته است.

این روزها صحبت های بسیاری از بسته حمایتی دولت به منظور خروج از رکود در رسانه ها منتشر می شود در حالی که هنوز در مورد این بسته، شفاف سازی دقیقی نشده و بسیاری از تحلیل گران و فعالان بازار نسبت به توانایی آن برای ایجاد رونق پایدار تردید دارند. تا جایی که عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بسته جدید، سبب تحرک در تقاضا می شود، اما کفایت نمی کند.

چکیده ای از اخبار مهم
    مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای توتال فرانسه با اعلام اینکه در صورت لغو تحریم‌ها، آماده بازگشت به صنعت نفت ایران و همکاری با شرکت ملی نفت ایران هستیم، تصریح کرد: توتال آماده ارائه خدمات به صنایع نفت و گاز ایران است. وی از تامین فاینانس، فناوری‌های روز و دانش فنی به عنوان سه برنامه جدید کاری توتال در ایران پس از تحریم‌ها یاد کرد.
    روزنامه دیلی تلگراف چاپ لندن، تبلیغات برای سفر به ایران را آغاز کرد، تور 12 روزه به ایران، 17 میلیون تومان (3150 پوند)
    در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی، علی طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی و محمد باقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ر یزی شرکت داشتند. سخنگوی دولت در این جلسه در مورد بسته خروج از رکود دولت اظهار کرد: برای تدوین برنامه‌های خروج از رکود برنامه‌های شش ماهه‌ای در نظر گرفته شده است و مقرر شده ظرف این مدت حداقل 30 هزار میلیارد تومان از بدهی پیمانکاران پرداخت شود

روی خط کدال
    «سیستم» در گزارش 6ماهه سال مالی منتهی به 29 اسفند 94 (حسابرسی نشده) به ازای هرسهم 198 ریال سود معادل 33 درصد محقق کرده است.
    «لسرما» درآمد هر سهم دوره 6 ماهه (حسابرسی نشده) سال مالی منتهی به 29 اسفند 94 را با سرمایه 148,000 میلیون ریال مبلغ 460 ریال به طور خالص پیش بینی کرد و موفق به پوشش 66 درصد آن شده است، همچنین این شرکت در گزارش قبلی خود درامد هر سهم را 410 ریال در نظر گرفته بود که نشان دهنده تعدیل مثبت 12 درصد است.
    شرکت دارو سازی فارابی با سرمایه ثبت شده 300.000 میلیون ریال برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 1394 درامد هر سهم را بدون تغییر نسیت به گزارش 3 ماهه 1924 ریال در نظر گرفت و در 6 ماهه موفق به پوشش 20 درصدی آن شد.
    سیمان آرتا اردبیل با سرمایه اسمی 140 میلیارد ریالی در گزارش خود سود هر سهم برای سال مالی منتهی به 31 آذز 94 را مبلغ 986 ریال پیش بینی کرده است و در 9 ماهه موفق به پوشش 57 درصد آن شده است.
    ماشین سازی نیرو محرکه برای هر سهم خود زیان 329 ریالی پیش بینی کرده بود در گزارش 6 ماهه آنرا به 591 ریال افزایش داد و 478 ریال ازان را در گزارش 6 ماهه محقق کرد.
    شرکت سرمایه گذاری سپه اعلام کرد قصد دارد بعد از دریافت مجوز های لازم از سازمان بورس از محل آورده نقدی افزایش سرمایه 50درصدی دهد.
    ایران تایر در گزارش 6 ماهه خود 302 ریال زیان برای هر سهم ساخته است. همچنین این شرکت که در سال گذشته برای هر سهم 390 ریال زیان داشته، پیش بینی می کند در سال جاری نیز 71 ریال سود بسازد «پتایر» در پیشبینی خود فروش 12,838 تن محصول را در نظر گرفته در حالی که طی 6 ماهه تنها 4,195 تن فروش داشته و در سال گذشته نیز 6,063 تن فروش تایر صورت گرفته است.
    پتروشیمی خراسان در گزارش 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 94 موفق شد 824 ریال سود به ازای هر سهم بسازد که معادل 47درصد از سود خالص است.

بازارهای موازی
نرخ رشد اقتصادی در سه ماهه سوم سال در چین 6.9 درصد اعلام شد که پائین‌ترین رقم خود در 6 سال گذشته بوده است. در واکنش به این خبر قیمت جهانی طلا و فلزات اساسی دچار افت شد و نفت به محدوده 48 دلار سقوط کرد. با این وجود انتظار میرود این روند چندان طولانی نباشد و تعادل در این بازار ها حاکم شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا