در فرصت پساتحریم؛

واحدهای تولیدی آسیب دیده از تحریم در اردبیل احیا می‌شوند

واحدهای تولیدی آسیب دیده از تحریم در اردبیل احیا می‌شوند

اردبیل – مشاور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: در فرصت پساتحریم واحدهای تولیدی آسیب دیده از تحریم ها در این استان احیا خواهند شد.

ارژنگ عزیزی در گفتگو با خبرنگار مهر با تأکید به اینکه پس از برجام و پساتحریم در ابتدا باید بتوان صنایع آسیب دیده را احیا کرد، متذکر شد: در این راستا کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید و کمیته ها فنی صنعت و معدن فعال هستند.

وی به ضرورت خروج سرمایه گذاری از وضعیت رکود اشاره کرد و افزود: با توجه به عقب ماندگی استان اردبیل در جذب سرمایه خارجی لازم است در این فرصت پیش آمده نسبت به جذب سرمایه خارجی و فعال کردن بخش خصوصی اقدام کنیم.

مشاور اقتصادی استاندار اردبیل در عین حال به ضرورت به بهره برداری رساندن پروژه پایاب سدخداآفرین با هدف توسعه بخش کشاورزی استان تأکید کرد و گفت: بعد از اتمام این پروژه می توان از ظرفیت شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری به ویژه کشت و توسعه محصولات کشاورزی با ارزش بالا اقدام کرد.

عزیزی کشت گلخانه ای و صنایع تبدیلی کشاورزی را دو ضرورت برای استان دانست و متذکر شد: با افزایش مراودات جهانی باید به فکر توسعه تجارت خارجی استان باشیم.

وی در عین حال با تأکید به اینکه استان اردبیل یکی از قطب های گردشگری کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: با رونق برخی پرواز ها از کشور ترکیه می توان اردبیل را در مسیر رفت و برگشت برخی پروازها قرار داد.

مشاور اقتصادی استاندار اردبیل به آمادگی استان برای ایجاد هتل ها و مراکز اقامتی اشاره کرد و افزود: در این راستا از هرگونه سرمایه گذاری استقبال می‌شود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا