تاکید مهندس نعمت زاده بر ضرورت مقررات زدایی در کشور

تاکید مهندس نعمت زاده بر ضرورت مقررات زدایی در کشور

وزیر صنعت،‌معدن و تجارت بر ضرورت مقررات زدایی در بخش های مختلف اقتصادی تاکید کرد و افزود: ما به قانون جدید نیاز نداریم بلکه باید مقررات زدایی کنیم و در شرایط کنونی، اگر مجلس می خواهد یک ماده واحده تصویب کند، باید بجای آن سه ماده واحده را حذف کند.

 

محمدرضا نعمت زاده، در سیزدهمین جشنواره تولید ملی – افتخار ملی با اشاره به جایگاه مجلس و نقش نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: باید با همکاری یکدیگر دست به دست هم دهیم و در جهت کاهش موانع فعالیت های اقتصادی گام برداریم.
وی ضمن امیدواری از تعمیق روابط ایران با کشورهای دیگر تصریح کرد: امسال سال سختی بود و در آینده باید امیدوارتر قدم ها را برداریم این درحالیست که طی یک هفته اخیر مدیرعامل و رئیس هیات مدیره چند شرکت بزرگ به ایران سفر کردند .
به گفته مهندس نعمت زاده ؛‌ برخلاف آنهایی که ناآگاهانه نگرانند، این رفت و آمدها موثر خواهد بود  و بدنبال این دیدارها، تا کنون چندین توافق نامه مشترک به امضا رسیده است.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت  فرصت حضور سرمایه گذاران خارجی خاطرنشان کرد:  بسترسازی مناسب دراین زمینه را فراهم می کنیم و در این راستا فعالان بخش خصوصی داخلی باید حضور موثر داشته باشند.
وزیر صنعت،‌معدن و تجارت، میزان سرمایه گذاری در حوزه تولید و صنعت را طی ده سال گذشته در کمترین حد ممکن ارزیابی کرد و گفت:  دراین مدت منحنی سرمایه گذاری کشور رو به پایین بوده  است که این شرایط از سال گذشته  در حال بهبود  است.
نعمت زاده در ادامه سخنان خود گفت: چرخ های متوقف و راکد حوزه صنعت باید بیشتر تغذیه شود .
وی با بیان اینکه در حوزه صنعت و معدن 80 درصد تسهیلات به بخش سرمایه در گردش پرداخت شده است اظهار کرد: اگر سرمایه گذاری صورت نگیرد رونق اقتصادی در بخش  تولید ملی و اشتغال با مشکل مواجه خواهد شد.
وزیرصنعت، معدن و تجارت،‌ شرایط کنونی را فرصت مناسبی دانست که  می توان با مشارکت خارجی ها ،‌ حرکتی جدیدی را  در کشور ایجاد کرد.
نعمت زاده در بخش دیگری از سخنان خود  به گزارش هیات دولت، گزارش هایی مبنی بر  نگرش جامعه بین الملل نسبت به کشور ما اشاره کرد و گفت:‌ این دیدگاه  مناسب تر شده به گونه ای که  عظمت و عزت نظام جمهوری اسلامی ایران امروز پیامی می دهد که دیگران باید از آن به بزرگی یاد کنند.
وی دستیابی به توافق هسته ای را که فرصتی خوبی برای از میان برداشته شدن موانع از پیش روی کارآفرینان و فعالان اقتصادی دانست.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا