چهارمین دلیل مرگ انسان‌ها را جدی بگیرید

آلودگی هوا جان 5.5میلیون نفر در جهان را گرفت

آلودگی هوا جان 5.5میلیون نفر در جهان را گرفت

کریستینا پروکوپیو/گزارشگر

شاید اصلاً آلودگی هوا را به عنوان یکی از فاکتورهای تأثیرگذار در طول عمر خود ندانید. اما واقعیت این است که آلودگی هوا چهارمین دلیل مرگ در جهان است. اگر کسی بتواند از فشار خون بالا، خطرات رژیمی و سیگار خودش را نجات بدهد، آلودگی هوا به طور نامحسوس جانش را خواهد گرفت.

تعداد افرادی که به دلیل آلودگی هوا می‌میرند از تعداد کسانی که به دلیل مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند نیز بیشتر است.

در حال حاضر 85درصد از مردم جهان در مناطقی زندگی می‌کنند که با مشکل آلودگی هوا همراه است. تأسیاست برقی، کارخانه‌های صنعتی، وسایل حمل‌ونقل و موارد مشابه همگی دست به دست هم داده‌اند و ذرات کشنده را در هوا معلق کرده‌اند

بر اساس پژوهش‌هایی که اخیراً صورت گرفته‌است، هر سال 5میلیون و 500هزار نفر در جهان از بیماری‌هایی می‌میرند که مرتبط با آلودگی هواست.

در حال حاضر 85درصد از مردم جهان در مناطقی زندگی می‌کنند که با مشکل آلودگی هوا همراه است. تأسیاست برقی، کارخانه‌های صنعتی، وسایل حمل‌ونقل و موارد مشابه همگی دست به دست هم داده‌اند و ذرات کشنده را در هوا معلق کرده‌اند.

55درصد یا سه میلیون نفر از این افرادی که به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند در «هند» و «چین» زندگی می‌کنند. مطالعات نشان می‌دهد در صورتی‌که کنترلی روی وضعیت هوا صورت نپذیرد، تعداد این مرگ‌ومیرها افزایش خواهد یافت.

مطالعات نشان می‌دهد تنها با همکاری در سطح بین‌المللی می‌توان با این پدیده مقابله کرد. واضح است که مردم عادی، آلودگی هوا را به چشم خطری جدی که زندگی‌شان را تهدید می‌کند، نمی‌بینند.

مایکل برار استاد دانشگاه کلمبیا می‌گوید: «افراد معمولاً از آلودگی هوا غافل هستند در حالی‌که آلودگی هوا از آن‌ها غافل نیست و هر لحظه ممکن است جان‌شان را بگیرد.»

قطعاً اینکه شما کجا زندگی می‌کنید اهمیت بسیار زیادی دارد. متأسفانه اکثر شهرهایی که می‌توان در آن‌ها درآمد بالایی داشت، آلوده‌ترین هوا را نیز دارند. هر چه شهرها بزرگ‌ترن و توسعه‌یافته‌تر می‌شوند، کیفیت هوای آن‌ها پایین‌تر می‌آید.

دولت‌ها روش‌هایی نظیر ممنوعیت استفاده از زغال‌سنگ و الزام استفاده از سوخت پاک را دستور کار خود قرار داده‌اند تا با آلودگی بیشتر هوا مقابله کنند.

واقعیت این است که هر چه اقتصاد ما بیشتر رشد کند، کیفیت هوایی که در آن نفس می‌کشیم، پایین‌تر می‌آید.

منبع: نیوزویک

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا