وزیر راه وشهرسازی:

فولکس واگن می تواند با انتقال دانش فنی چند نوع خودرو در ایران تولید کند

فولکس واگن می تواند با انتقال دانش فنی چند نوع خودرو در ایران تولید کند

تهران- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی در دیدار با اعضای هیات مدیره شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان گفت: فولکس واگن می تواند با انتقال دانش فنی و پلت فرم مخصوص چند نوع خودروی پر تقاضا را در ایران تولید کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در دیدار با اعضای هیات مدیره شرکت خودروسازی فولکس واگن به ریاست هربرت دیس مدیر اجرایی این شرکت افزود: از تولید و ساخت خودروهای آلمانی فولکس واگن در خاک کشورمان استقبال می کنیم.

** پیشنهاد منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام به مرکز پشتیبانی و لجستیک فولکس واگن
وزیر راه و شهرسازی یادآورشد: فولکس واگن رقبای زیادی در آلمان و اروپا برای حضور در بازار خودروی ایران دارد و ما هم اکنون سه نوع خودروی مسافری سبک، مسافری سنگین و باری سنگین را برای تولید در کشور نیاز داریم.
به گفته آخوندی، فولکس واگن می تواند با ایجاد نمایندگی مرکزی در تهران به تامین نیازهای خوردویی ایران کمک کند و منطقه آزادشهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نیز می تواند به عنوان مرکز پشتیبانی و لجستیک شرکت فولکس واگن تعیین شود.
وی افزود: فعالیت اقتصادی در این منطقه آزاد کاملا و به سود فولکس واگن است چرا که واردات و صادرات کالا از طریق فرودگاه امام (ره) به دلیل تبدیل شدن به منطقه آزاد، معاف از مالیات است.
آخوندی بر نیاز ایران به خودروهای مسافری سبک و سنگین درون شهری از قبیل تاکسی، مینی بوس و اتوبوس تاکید کرد و افزود: نیاز اینگونه خودروها در شهرهای ایران حدود 100 هزار خودروی سبک و سنگین مسافری است که شامل 39 هزار اتوبوس، 38 هزار مینی بوس و 23 هزار تاکسی است.
آخوندی تصریح کرد: صنعت حمل و نقل جاده ای ایران نیازمند خرید بیش از 65 هزار دستگاه کامیون جدید است. در حال حاضر همین مقدار از انواع کامیون های فرسوده در ایران داریم که باید با کامیون های نو جایگزین شود و ما امیدواریم فولکس واگن به خوبی در این زمینه با وزارت راه و شهرسازی همکاری کند.
وی با اشاره به سابقه شرکت اسکانیا در ایران که با ایجاد کارخانه تولید انواع خودروهای مسافری سنگین جاده ای و درون شهری و همه خودروهای مسافری فرسوده را نوسازی کرد، گفت: فولکس واگن هم می تواند با تکرار این تجربه به تامین نیاز ایران به 65 هزار کامیون کانتینربر و عمومی اقدام کند.
آخوندی با بیان اینکه حضور فولکس واگن در ایران محدود به بازارهای داخلی نیست، خاطرنشان کرد: حضور فولکس واگن در ایران می تواند به افزایش صادرات محصولات این شرکت به پاکستان، افغانستان، آسیای میانه، عراق و جنوب خلیج فارس منجر شود، همچنین ما چهار منطقه آزاد در مرزهای خود با پاکستان، آسیای میانه، عراق و آذربایجان داریم که فولکس واگن می تواند شعبه های کارخانجات تولیدی خودروهای خود را در آنجا بنا کند.
وی اظهارداشت: در ایران شرکت های لیزینگی قوی داریم که همکاری های خوبی با بانک ها دارند و فولکس واگن می تواند در همکاری با این شرکت ها، شرایط فروش کامیون و اتوبوس را تسهیل کند و شرکت های لیزینگی آلمانی هم از گزینه های مناسب همکاری با فولکس واگن محسوب می شوند.
وزیر راه و شهرسازی به وجود دو شرکت اصلی تولید خودرو در ایران اشاره کرد و گفت: این دو خودروساز اصلی ایران با شرکت های اروپایی، کره ای و ژاپنی همکاری های خوبی دارند و فولکس واگن هم می تواند به دو صورت همکاری با این شرکت ها و همچنین به صورت خودروساز مستقل سوم در ایران کار کند.
در ادامه این نشست مدیر اجرایی فولکس واگن با اعلام آمادگی برای حضور در ایران به صورت انتقال دانش و فناوری و همچنین انتقال پلت فرم خودروهای سبک و سنگین مسافری و باری، اظهار داشت : منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) می تواند به عنوان مرکز صادرات محصولات تولیدی کارخانجات فولکس واگن از مبدأ ایران به کشورهای همسایه و منطقه خاورمیانه باشد.
عضو هیات مدیره شرکت فولکس واگن با بیان اینکه آمادگی داریم با هر شرکت خودروساز دولتی یا خصوصی ایران همکاری کامل داشته باشیم، تأکید کرد: انتقال فناوری تولید خودروهای فولکس واگن به ایران به صورت ساخت کارخانجات مستقل نیز ایده خوبی است که در صورت امضای تفاهم نامه های لازم، این شرکت آمادگی دارد ه سرعت آن را اجرایی کند.
شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در 35 کیلومتری شهر تهران در 14 هزار هکتار قرار دارد و راه اندازی منطقه آزاد تجاری به وسعت 1500 هکتار و منطقه ویژه اقتصادی با گستره 2500 هکتار در اساسنامه شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) پیش بینی شده و قرار است گه چهارم اسفندماه امسال این منطقه آزاد در شهر فرودگاهی امام افتتاح شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا