پورمحمدی اعلام کرد

راه‌اندازی کارگروهی برای تامین منابع مالی محیط زیست

راه‌اندازی کارگروهی برای تامین منابع مالی محیط زیست

معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: با توجه به ماهیت سازمان محیط زیست قرار است با توافق با رئیس این سازمان کارگروهی به منظور تامین منابع مالی محیط زیست راه‌اندازی کنیم که در این راستا باید از ظرفیت نهادهایی مانند بانک مرکزی و بانک‌های تجاری تخصصی نیز استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حمید پورمحمدی در گردهمایی مدیران محیط زیست کشور در برنامه ششم توسعه که امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، افزود: سال 1394 بهار توجه به محیط زیست بوده است، چرا که در این سال سیاست‌های مقام معظم رهبری در زمینه‌ محیط زیست ابلاغ شد و از سه موضوع مهم برنامه ششم دو موضوع به محیط زیست (آب و محیط زیست) اختصاص یافت.

وی در ادامه گفت:در کمتر ماده‌ای از برنامه ششم توسعه به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم به موضوع محیط زیست توجه نشده است. از جمله موادی که به محیط زیست در آن پرداخته شده به ماده یک برنامه ششم می‌توان اشاره کرد که براساس آن برای آلاینده‌ها مواردی وضع خواهد شد. در مواد 3، 9، 10، 30، 31 و 32 نیز به محیط زیست پرداخته شده و ماده هشت به طور مستقیم به این موضوع می‌پردازد.

پورمحمدی در ادامه گفت: با تلاش‌های سازمان محیط زیست و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی روند حفاظت محیط زیست تدوین شده است که شامل چهار هدف کلی، 15 راهبرد و 86 سیاست می‌شود. از جمله اهداف کلی آن می‌توان به کاهش انتشار آلاینده‌ها، جلوگیری از تخریب و آلودگی زیست محیطی می‌توان اشاره کرد. توسعه اقتصاد کم‌کربن، توسعه فناوری‌های سبز و اقتصاد سبز، بهبود کیفیت آب، هوا و خاک از جمله راهبردهای این سند است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اضافه کرد: یکی از نکات بارز برنامه ششم توسعه این است که ضمن توجه به موضوعات خاص اهداف کمی دقیقی برای آن تدوین شده که همواره قابل رصد و بررسی است.

پورمحمدی با اشاره به لایحه بودجه سال 1395 اظهار کرد: اگرچه رشد بودجه عمرانی کشور حدود 16 درصد است، اما این اعتبار در سازمان حفاظت محیط زیست به 40 درصد می‌رسد. از جمله مواردی که در بودجه سال آینده به آن توجه شده ضریب سختی کار محیط بانان و فوق‌العاده ویژه آنان، مستقل شدن پژوهشکده محیط زیست و اسقاط خودروهای فرسوده می‌توان اشاره کرد. تا روز گذشته 45 هزار خودروی فرسوده اسقاط شده است و پس از خودروهای سواری نوبت به اتوبوس‌ها و موتورسیکلت‌ها می‌رسد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا