گزارش روز؛

نگاهی به بازار در بیست و پنجمین روز از بهمن ماه 94

نگاهی به بازار در بیست و پنجمین روز از بهمن ماه 94

در گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل با صف خرید نمادهای لیدر خساپا و ورنا علاوه بر افزایش تقاضای هم گروهی ها، سبب افزایش تقاضا و ایجاد جو متعادل و مثبت کلی بازار بخصوص در زمان شروع معاملات شد اما با گذشت زمان دادوستدها و عقب نشینی خریداران تعادل و نوسانات منفی در بیشتر گروه ها مجددا نمایان شد در نهایت با متعادل و مثبت شدن گروه بانکی و همسو با گروه خودرویی شاهد بهبود کلی جو بازار بودیم که در این بین گروه های کانی های غیر فلزی و آی تی از اقبال مناسب تری برخوردار بودند.

 

 

 

 

همسو با تقویت حجم و ارزش معاملات روزانه امروز وزیر اقتصاد جهت بازدید و در جریان قرار گرفتن آخرین رویدادهای بازار سرمایه به سازمان بورس و اوراق بهادار رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل با صف خرید نمادهای لیدر خساپا و ورنا علاوه بر افزایش تقاضای هم گروهی ها، سبب افزایش تقاضا و ایجاد جو متعادل و مثبت کلی بازار بخصوص در زمان شروع معاملات شد اما با گذشت زمان دادوستدها و عقب نشینی خریداران تعادل و نوسانات منفی در بیشتر گروه ها مجددا نمایان شد در نهایت با متعادل و مثبت شدن گروه بانکی و همسو با گروه خودرویی شاهد بهبود کلی جو بازار بودیم که در این بین گروه های کانی های غیر فلزی و آی تی از اقبال مناسب تری برخوردار بودند.

در گروه های مذکور صف خرید و تداوم رشد خیره کننده ۱۹۶ درصدی شرکت محورسازان ایران خودرو(خوساز) که جزییات مزایده دارایی ها (عرصه و اعیان دو کارخانه و آخرین رویداد) را منتشر نمود را مشاهده نمودیم. یکی از دلایل اقبال بالای نماد خساپا خبر مورد اشاره زیر است.

شرکت سایپا روز شنبه 8 اسفند ۹۹.۹ درصد از شـرکت مالیبل سایپا با نماد خلیبل که در زمینه ریخته گری و ماشین کاری قطعات خودرو فعالیت می کند به صورت نقد توسط کارگزاری سپهر باستان در بازار پایه و سوم معاملات فرابورس روانه میز فروش خواهد نمود همچنین در مجموعه خودرویی سایپا با پذیرش استعفای محمدرضا نوروز زاده رئیس سازمان گسترش و حسن عمو زاده قائم مقام مدیرعامل سایپا، سید ابریشمی مدیرعامل سابق سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و قناتی مدیرکل خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت به عنوان دو عضو جدید هیأت مدیره مواجه شدیم.

در گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری، نمادهای وبصادر، وساپا، وملت، بساما، اتکای، ونوین و سمایه مثبت و صف خرید و سایر نمادهای گروه های مذکور اکثرا منفی دنبال شدند. نماد بانک پارسیان به دلیل لغو مجدد مجمع فوق العاده آماده بازگشایی شد. مجمع فوق العاده مذکور قرار بود در نوبت دوم و برای انتخاب اعضاء هیات مدیره برگزار شود.

وزارت خزانه داری آمریکا تصریح کرده است بانک های انصار، صادرات، مهر،‌ و بانک صادرات شعبه لندن همچنان تحت تحریم های ثانویه آمریکا قرار دارند و شرکت ها و افراد خارجی نمی توانند با آن ها مراوده داشته باشند. رئیس کل بانک مرکزی با ارایه گزارشی کامل از دو سال گذشته و جاری به رئیس جمهور از حجم نقدینگی ۹۵۰ هزار میلیارد تومانی تا پایان دی ماه خبر داد. بیمۀ پارسیان افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را منتشر نمود.  

به جز نمادهای جم، شپلی، شمواد، شپاکسا و شتوکا که مثبت بودند سایر نمادهای گروه پتروشیمی و پالایشگاهی اکثرا با افزایش عرضه ها منفی و صف فروش دنبال شدند. شرکت کربن ایران با لغو شایعه انتقال کارخانه و فروش زمین ۷۱.۷ میلیارد تومانی همچنان افت قیمتی و از فشار فروش بالایی برخوردار است.

در گروه های فلزی و معدنی، نمادهای فرآور، فپنتا، فمراد، فولای، زنگان در کنار نماد ذوب که همچنان تحت تاثیر افزایش سرمایه سنگین با صف خرید پرحجم و عرضه قطره چکانی مواجه بود با رشد قیمتی مواجه شدند این در حالی بود که سایر هم گروهی ها اکثرا منفی به کار خود پایان دادند در این بین نماد فملی تحت تاثیر معاملات پرحجم و بلوکی علاوه بر رشد سهم سبب افزایش شاخص کل نیز گردید.

درگروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی در اواسط بازار با جهش قیمتی نمادهای فاذر و فاراک و صف خرید آنها مواجه شدیم همچنین نمادهای لابسا، تپمپی، بکاب و بشهاب مثبت و سایر هم گروهی ها اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند. سهام شرکت تولید نیروی برق سبز منجیل ضمن عرضه در بازار سوم فرابورس ایران به بخش خصوصی واگذار می‌شود. این شرکت که متعلق به شرکت توانیر است، در روز 4 اسفندماه از طریق بازار سوم فرابورس ایران به فروش می‌رسد. قیمت پایه هر سهم این نیروگاه، 8 هزار و 800 ریال و قیمت پایه کل آن 2 هزار و 640 میلیارد ریال اعلام شده است.

درگروه های ساختمانی، سیمانی و کاشی و سرامیک که اکثرا منفی دنبال شدند معاملات متعادل و مثبت نمادهای کهرام، وآذر، سشمال، سقاین و کسعدی نمایان تر بود. نماد گروه صنایع سیمان کرمان با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شد. شرکت فرآورده های نسوز ایران افزایش سرمایه ۲۱۹ درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها برای اصلاح ساختار مالی منتشر نمود. نماد داروسازی لقمان با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شد.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای جم و رانفور با رشد 115.27 واحدی به ارتفاع 76,709 واحدی رسید که در این بین نمادهای رمپنا و شبندر بیشترین تاثیر منفی را ایجاد نمودند. پیش بینی می شود با توجه به نحوه دادوستدهای امروز بازاری متعادل و مثبت تر از امروز را نظاره گر باشیم.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است اما این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش را بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا