مديرعامل گروه سارايه اسپانيا:

به آينده بازار فولاد ايران اميدواريم

به آينده بازار فولاد ايران اميدواريم

گروه صنایع معدنی >فولاد - ششمين همايش چشم انداز صنعت و معدن ايران با نگاهي به بازار در حالي در هفته جاري در تهران برگزار خواهد شد که علاوه بر توليدکنندگان مطرح کشور، غول هاي فولاد جهان نيز در آن حضور دارند. اين همايش که بزرگ ترين رويداد سالانه صنعت فولاد کشور است، تلاش دارد تا بستري مناسب براي گردش اطلاعات در زمينه فولاد و معدن براي سرمايه گذاري و تصميم سازان اين بخش ايجاد کند، چرا که فولادسازان معتقدند صنعت فولاد در ايران از نظر فرصت هاي تجاري، از توان بالقوه بالايي برخوردار است و تعداد پروژه هاي در دست اجرا و آنچه در چشم انداز موجود است، مصداق خوبي براي آن است.

به گزارش ماین نیوز، در اين راستا و در آستانه برگزاري اين همايش بزرگ گفت وگو را با الياس گونزالس مديرعامل گروه سارايه از اسپانيا به عنوان يکي از حاميان اين همايش، در ادامه مي خوانيد:

با توجه به رکود حاکم بر بازار فولاد ايران و جهان، آينده بازارها را چگونه مي بينيد و به نظر جنابعالي راهکارهاي خروج از اين رکود چيست؟


اين شرکت بازار ايران را به خوبي مي شناسد، چرا که اين شرکت در 10 سال گذشته – حتي در دوران تحريم ها- در ايران فعاليت مستمر داشته است. سارايه هيچ گاه ايران را ترک نکرد و همواره نسبت به بازار ايران خوش بين بوده، چرا که اين گروه پيش بيني مي کند در سال هاي پيش رو، ايران توسعه چشمگيري در زمينه تمامي صنايع خود به همراه افزايش ميزان تقاضا خواهد داشت که مطمئنا اين روند به خروج از رکود کمک شاياني خواهد کرد. سارايه همانند 10 سال گذشته، تمامي دانش خود را براي توسعه اقتصادي ايران سرمايه گذاري خواهد کرد. باوجود آنکه بازار جهاني فولاد وضع چندان مناسبي ندارد، ما نسبت به ايران خوش بين هستيم، چراکه اطمينان داريم در سال جاري سرمايه گذاري هاي بزرگي در زمينه زيرساخت انجام خواهد شد و در کنار آن توسعه چشمگيري را در شاخه صنعتي که نتيجه افزايش تقاضا خواهد بود، شاهد خواهيم بود. همه اين دلايل ما را به يافتن يک سناريوي خوب براي ايران اميدوار مي کند.

برنامه هاي سارايه براي برقراري ارتباط با شرکاي جديد تجاري چه خواهد بود؟


رابطه گروه سارايه با شرکاي خود همواره پايدار بوده، ولي مديريت سارايه در حال پايه ريزي ارتباطات جديد با شرکاي جديد احتمالي است. از سال 2008 ما شرکت سرمايه گذاري مشترکي در ايران داريم که براي توسعه شبکه شرکاي ما در ايران کمک شاياني کرده است. گروه سارايه، شرکت بين المللي شماره يک در زمينه فولاد در ايران است که در حال حاضر با شرکت پارس سارايه داراي سرمايه گذاري مشترک است. اين فلسفه همکاري با شرکت هاي ايراني که از زمان تحريم ها شروع شده من بعد هم ادامه خواهد يافت. در حال حاضر سارايه در حال مذاکره با گروه هاي مهم ايراني از شاخه هاي فعاليت متفاوت مانند مهندسي، توليد انرژي از پسماند، نيروگاه ها و نفت و گاز است تا در صورت امکان، همکاري هاي جديدي را شروع کند.

وضعيت رقبا در بازار ايران را چگونه مي بينيد؟


سارايه در بازار ايران جايگاه بي همتايي دارد، چرا که تنها شرکت فني بين المللي داراي سرمايه گذاري مشترک تحت نام پارس سارايه را داراست که بسياري از ملزومات مورد نياز در آنجا توليد مي شوند، بنابراين سارايه نسبت به ديگر رقباي بين المللي برتري چشمگيري دارد. بايد تاکيد کرد که توسعه پايدار در هسته فعاليت هاي ما قرار دارد، چرا که بهينه ترين حالت مصرف انرژي و آب از اصلي ترين وجوه در تمامي پروژه هاي شرکت سارايه است. در همين راستا، در تمامي پروژه ها از فناوري هاي روز دنيا براي کاهش آلودگي استفاده مي شود. استراتژي سارايه، پيشگام بودن در عرصه تکنولوژي هاي روز براي پيشرفت در زمينه مصرف انرژي و استفاده بهينه از آب است و ما همواره تمامي دانش خود در اين زمينه در پروژه هاي خود به کار مي گيريم.

ارزيابي شما از فرصت هاي سرمايه گذاري در ايران چيست؟


گروه سارايه بر بخش فولاد از جمله صنايع تبديلي و انرژي متمرکز است و از اين منظر فرصت هاي سرمايه گذاري در ايران بسيار بزرگ هستند. در حال حاضر نفت، گاز، صنايع پتروشيمي ، کارخانه هاي ذوب فلزات، فرآورده هاي فلزي، ساختمان سازي و بخش انرژي هاي تجديد پذير نيز طيف وسيعي از فرصت ها را به همراه بازيافت زباله ها، انرژي باد، انرژي خورشيدي و نظاير آن فراهم مي سازد. گروه «سارايه» در دهه 60 ميلادي در شهر Azpeitia اسپانيا پايه گذاري شد، يک گروه صنعتي مستقل و متعلق به بخش خصوصي است که در زمينه هاي مهندسي، طراحي و ساخت ماشين آلات سنگين براي صنايع تخصص دارد و شامل پروژه هاي امنيت توليد براي بخش فولاد است. طي سال ها، گروه «سارايه» با حضور در بيش از هشت کشور جهان نظير هند، برزيل، مکزيک، امارات و ايران به يک گروه جهاني تبديل شده و هميشه اين تفکر را پيش روي خود قرار داده است که مي شود پروژه اي جهاني بود، اما توجه را به داخل معطوف داشت. در حال حاضر در 6 عرصه فعاليت اقتصادي داريم که شامل کارگاه هاي ذوب فلزات، نورد، خطوط توليد فنر، انبار داري هوشمند و مشاوره در بخش هاي انرژي و مهندسي است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا