برنامه بلند مدت سنگان،‌ نیاز به توسعه خطوط ریلی دارد

برنامه بلند مدت سنگان،‌ نیاز به توسعه خطوط ریلی دارد

برنامه توسعه سنگان دستیابی به 17.5 میلیون تن کنسانتره و 15 میلیون تن گندله در افق چشم انداز 1404 است که برای انتقال این تولیدات به کارخانه های فولاد،‌ نیازمند توسعه خطوط ریلی هستیم.

 

به گزارش نرخ باکس و به نقل از ایمیدرو، علی صدیقی فر مدیرمجتمع سنگان با اعلام مطلب فوق، افزود: با تحقق برنامه یاد شده علاوه بر تامین مواد اولیه کارخانه های فعلی فولاد همچون فولاد مبارکه، خوزستان و ذوب آهن، طرح های جدید مانند فولادهای 7 گانه استانی و ... نیز از تولیدات سنگان،‌ بهره مند می شوند.
وی ادامه داد: برای تامین خوراک کارخانه کنسانتره و گندله نیاز به 40 میلیون تن مواد اولیه معدنی است که در این خصوص برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت در دست اقدام است.
صدیقی فر درباره قیمت سنگ آهن گفت: واقعیت این است که قیمت سنگ آهن داخلی در کارخانه های سنگ آهن در مقایسه با شرکت های خارجی انحراف زیادی ندارد و حتی این قیمت ها در درون بنگاه قابل کاهش هم هست.
وی افزود: مشکلاتی همچون نرخ حمل  و نقل ، اخذ عوارض های گوناگون و برخی موارد دیگر عواملی هستند که باعث افزایش قیمت سنگ آهن می شود و فضای رقابتی را از ما می گیرد.
مدیرمجتمع سنگان تصریح کرد: برای جابه جایی حجم عظیمی از مواد معدنی در سنگان به منظور انتقال به بازارهای مصرف داخلی و یا انتقال به بنادر کشور، نیاز به توسعه ناوگان حمل و نقل به ویژه حمل و نقل ریلی هستیم که باید از سوی مسئولان ذیربط در این خصوص تدابیر لازم اندیشیده شود.
صدیقی فر اضافه کرد: با توجه به سرمایه گذاری های در حال انجام در برنامه های بلندمدت سنگان، چنانچه طرح های توسعه به بهره برداری برسد اما امکان جابجایی محصولات توسط ریل و یا جاده وجود نداشته باشد، عملا این سرمایه گذاری ها راکد خواهد بود.
 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا