گزارش ارزشیابی خودروهای داخلی منتشر شد

گزارش ارزشیابی خودروهای داخلی منتشر شد

امیر حسین قناتی با اشاره به گزارش ارزشیابی کیفی خودروهای ساخت داخل در دی ماه سالجاری، اظهارداشت: این ارزشیابی و سطح بندی در ...

مدیر کل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت،‌معدن و تجارت از تولید 79 هزار و 853 دستگاه خودرو سبک تولید شده طی دیماه سال جاری خبرداد و گفت: از این تعداد، 95 درصد حجم تولیدات به خودروهای سواری و 5 درصد دیگر به خودروهای وانت اختصاص دارد.

امیر حسین قناتی با اشاره به گزارش ارزشیابی کیفی خودروهای ساخت داخل در دی ماه سالجاری، اظهارداشت: این ارزشیابی و سطح بندی در پنج بازه قیمتی و براساس استاندارد ملی شماره 17472 صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه خودروهای سبک تولیدی کشور در این ماه شامل 34 مدل خودرو در گروه سواری و 6 مدل در گروه وانت است تصریح کرد:‌خودروهای سایپا X131  و آسا به ترتیب بیشترین و کمترین میزان تولید خودرو را در این ماه از آن خود کرده اند.

به گفته قناتی؛‌ براساس توزیع رده کیفی خودروها،‌ در سطح کیفی 1 ستاره 19 مدل خودرو،‌2 ستاره 10 مدل و ‌3 ستاره 5مدل  خودرو قرار گرفته است که به ترتیب  56درصد ،‌29و 15 درصد نمودار توزیع رده کیفی خودروها را شامل می شود و در سطح کیفی 4 و 5 ستاره هیچ تعداد مدل خودرویی در این توزیع طی دی‌ماه سالجاری جای نگرفته است.

مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه در ادامه اظهار کرد: براساس این گزارش، در کلاس قیمتی خودروهای بالاتر از 100 میلیون تومان خودروهای گرند ویتارا با دو ستاره در رتبه یک، و در خودروهای کلاس قیمتی  75 تا 100 میلیون تومان کیا سراتو با دریافت سه ستاره رتبه یک ،خودروی آسا با دو ستاره رتبه دوم و خودروی JAC-S5  با یک ستاره رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: در کلاس قیمتی 50 تا 75 میلیون تومان نیز خودروی JAC-J5 با دو ستاره رتبه اول و برلیانس H320  هم با دو ستاره رتبه دو را از آن خود کردند.

به گفته قناتی؛‌همچنین در گروه خودروهای بین 25 تا 50 میلیون تومان پارس تندر پارس خودرو ،3 ستاره گرفت و اول شد  و تندر 90 اتوماتیک پارس خودرو نیز با 3 ستاره دوم شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ خودروی سایپا X131  پارس خودرو در گروه خودروهای پایین تر از 25 میلیون تومان نیز با یک ستاره اول و سایپا X132 گروه خودروسازی سایپا نیز با یک ستاره  در رتبه کیفی 2 قرار گرفت.

مدیر کل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه در ادامه یادآور شد: همچنین در دی ماه امسال ،‌خودروهای وانت آریسان و وانت کارا دوکابین به ترتیب بیشترین و کمترین میزان تولید خودرو را به خود اختصاص داده اند.

قناتی به کلاس قیمتی خودروهای وانت پایین تر از 50 میلیون تومان در مدت مذکور اشاره کرد و گفت: دراین خصوص خودروی وانت سایپا X151 با یک ستاره در ردیف اول و وانت کارا تک کابین نیز با یک ستاره در جایگاه دوم قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در سطح قیمتی بالای 50 میلیون تومان نیز به دلیل عدم تولید خودروها دراین سطح ارزیابی وجود ندارد ضمن اینکه وضعیت کیفی خودروهای وانت وینگل تولیدی شرکت سازه های خودرو دیار به دلیل عدم همکاری سازنده مذکور وضعیت نامعلومی دارد.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به توزیع رده کیفی خودروهای وانت در مدت مذکور  یادآور شد: تعداد 6 مدل خودرو در سطح کیفی یک ستاره طی دیماه سالجاری قرار گرفته اند که 100 درصد توزیع رده کیفی خودرو های وانت را شامل می شود.

قناتی در ادامه به مقایسه تغییر سطوح کیفیتی خودروها  پرداخت و گفت: در بخش کلاس قیمتی خودروهای بالاتر از 100 میلیون تومان ، خودروی گرند ویتارا با رتبه کیفی نخست قرار دارد که سطح کیفی آن در دیماه سال 94 نسبت به آذرماه 94 یک ستاره کاهش پیدا کرده است.

وی همچنین یادآور شد: در کلاس قیمتی خودروهای 75 تا 100 میلیون تومان که در ابتدای گزارش به آن اشاره شد نیز خودروی کیا سراتو بدون تغییر،‌خودروی آسا با یک ستاره افزایش و خودروی JAC- S5   با یک ستاره کاهش مواجه شده اند.

به گفته مدیر کل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه،‌همچنین در بخش خودروها با کلاس قیمتی 50 تا 75 میلیون تومان نیز خودروهای ذکر شده شامل JAC-J5   و برلیانس H320   در دی ماه نسبت به آذرماه سالجاری  بدون تغییر سطح کیفی همراه بودند.

قناتی همچنین تغییر سطح کیفی خودروهای ذکر شده در کلاس قیمتی 25 تا 50 میلیون تومان و پایین تر از 25 میلیون تومان و همچنین وانت پایین تر از 50 میلیون تومان را که در ابتدای گزارش مورد اشاره قرار گرفت را در دی‌ماه نسبت به آذرماه سالجاری  بدون تغییر عنوان کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا