سازمان امور مالیاتی: مبادلات بیش از پنجاه میلیون ریال فقط از طریق بانک انجام شود

سازمان امور مالیاتی: مبادلات بیش از پنجاه میلیون ریال فقط از طریق بانک انجام شود

تهران- ایرنا- قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور گفت: بر پایه اصلاحیه تازه قانون مالیات های مستقیم، پرداخت از طریق سیستم بانکی شرط پذیرش هزینه قابل قبول مالیاتی خواهد بود.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، «محمدقاسم پناهی» افزود: برای جلوگیری از روز مشکل برای مودیان و همچنین نظام مالیاتی، خریدار و فروشنده باید به نام خود معامله کنند و پرداخت های آن نیز از طریق سیستم بانکی صورت گیرد تا به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی پذیرفته شود.
قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با توجه به اصلاحیه تازه قانون مالیات های مستقیم، از آغاز سال 1395 برای شفافیت بیشتر در مبادلات (خرید کالا و خدمات) و امکان راستی آزمایی صحت معاملات و همچنین هزینه کرد، فعالان اقتصادی باید پرداخت های بیش از پنجاه میلیون ریال مربوط به مبادلات اقتصادی بین دو طرف را از طریق سیستم بانکی انجام دهند.
به گفته وی، بر پایه تبصره 3 ماده 147 قانون مالیات های مستقیم مصوب سی و یکم تیرماه 1394، آن دسته از هزینه های پرداختی بیش از پنجاه میلیون ریال که به شیوه تهاتری انجام نشود، در صورتی از نظر مالیاتی قابل قبول است که پرداخت یا تسویه وجه آن از طریق سیستم بانکی انجام شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا