همایش بین المللی مدیریت پروژه؛

نوبخت: نپرداختن به مسایل آب، محیط زیست و صندوق های بازنشستگی بحران آفرین است

نوبخت: نپرداختن به مسایل آب، محیط زیست و صندوق های بازنشستگی بحران آفرین است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه پرداختن به مسایل آب، محیط زیست و صندوق های بازنشستگی از اولویت های کشور است، تاکید کرد که نپرداختن به آنها در برنامه ششم توسعه می تواند بحران آفرین باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمدباقر نوبخت امروز (شنبه) در یازدهمین همایش بین المللی مدیریت پروژه در سالن همایش های رازی، برنامه ششم توسعه را جامع نگر و مساله محور دانست و افزود: اولویت نخست در این برنامه روی مقوله هایی است که نپرداختن به آنها بحران آفرین است؛ از جمله مهم ترین آنها می توان به مقوله های آب، محیط زیست و صندوق های بازنشستگی اشاره کرد.
وی ادامه داد: امروز در حالی شاهد خشک شدن دریاچه های کشور هستیم که کسی حتی فکرش را نمی کرد و اگر بطور ویژه به موضوع آب پرداخته نشود، اثرات بدی به دنبال خواهد داشت.
معاون رئیس جمهوری، مساله محیط زیست را از دیگر موضوع های مهم کشور برشمرد و تصریح کرد که نمی توان آن را به آینده موکول کرد؛ در واقع نپرداختن به آن می تواند آبستن بحران در کشور باشد.

** صندوق های بازنشستگی قادر به پرداخت حقوق بازنشستگان نیستند
نوبخت همچنین با اشاره به مشکلات صندوق های بازنشستگی، تصریح کرد: امروز این صندوق ها قادر به پرداخت حقوق بازنشستگان نیستند و باید با برنامه ریزی لازم آنها را سرپا کرد.
وی در ادامه به سایر موضوع های مهم مطرح در برنامه ششم توسعه کشور اشاره کرد و گفت: گردشگری، حمل و نقل ریلی، معدن و صنایع معدنی و میدان های مشترک نفتی و گازی از جمله مسائلی هستند که پیشران توسعه کشورند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور همچنین بر توجه ویژه به مکان های خاص در برنامه ششم اشاره کرد و ادامه داد: گرچه آمایش سرزمینی یاریگر برنامه ریزان کشور در توسعه مکان های مختلف است، اما با برنامه ریزی انجام شده، توسعه سواحل مکران و حاشیه شهرهای بزرگ (باهدف توسعه عدالت اجتماعی) در دستور کار قرار خواهد گرفت.
همایش یادشده فردا (یکشنبه) با برگزاری آیین اختتامیه به کار خود پایان می دهد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا