باحضوروزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

کارت اعتباری ایرانیان رونمایی شد

کارت اعتباری ایرانیان رونمایی شد

تهران- ایرنا- علی ربیعی وزیرتعاون،کارروفاه اجتماعی در جمع تعدادی از بازنشستگان از کارت اعتباری ایرانیان (کاراکارت ) رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، ربیعی روز شنبه در حاشیه مراسم رونمایی از کارت اعتباری ایرانیان در جمع خبرنگاران گفت: کاراکارت با همت دستگاه های مختلف نظیر وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی، سازمان های بازنشستگی نظیر تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری طراحی شد.
وی ادامه داد: در آینده نزدیک سایر صندوق ها نیز به این مجموعه خواهند پیوست تا بازنشستگان بتوانند چهار برابر مستمری دریافتی خود کارت خرید دریافت کنند.
ربیعی افزود: بازنشستگان به مرور می توانند چهار برابر حقوق بازنشستگی کارت خرید بگیرند و حتی پس از پرداخت قسط می توانند دوباره کارت خود را شارژ کنند .
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: این کارت دائمی خرید این افراد خواهد بود و ارائه کاراکارت را با دو میلیون و 500 هزار نفر آغاز کردیم و خوشبختانه در استان ها به ویژه استان های پرجمعیت این روند قابل توجه و رو به رشد است.
وی گفت: درخواست برای دریافت این کارت آرام آرام انجام و رفته رفته توجه به این کارت ها بیشتر می شود.
ربیعی خاطرنشان کرد: پس از توزیع کاراکارت ها تولیدکنندگان با ما تماس گرفتند و مایل بودند با این کارت تخفیف هایی به خریداران بدهند و این تخفیف ها درفروشگاه ها اعلام می شود. روند به این شکل است که اگر از این کالاها خرید شود شامل تخفیف خواهد شد .
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی این امر را موجب برقراری یک رقابت سالم در رابطه تولیدکننده و مصرف کننده دانست و گفت: این تجربه خوبی است و اگر در مراحل بعدی برای مستمری بگیران چه در صندوق بازنشستگی و چه در سازمان تامین اجتماعی و سایر صندوق ها کار رو به جلو برود ، سایر اقشار اجتماعی را نیز در بر خواهد گرفت.
ربیعی بازپرداخت وجوه کاراکارت را دوازده ماهه و دو ماه بدون سود اعلام و اضافه کرد: اگر زمان بازپرداخت دوازده ماهه باشد فعلا حداکثر 12 درصد سود به آن تعلق خواهد گرفت اما ما فکر می کنیم با تمایلی که تولیدکنندگان داشتند این 12 درصد نیز به طور کامل کم خواهد شد ، به طوری که ممکن است در برخی از کالاهایی که تولیدکنندگان معرفی می کنند سود پایین تر بیاید و به نوعی اگر زمان را بیشتر کنیم سود بیشتری به آن تعلق می گیرد.
وی تصریح کرد: به نظر می رسد برای یک سال سود 12 درصد برای این کارت منطقی باشد. ممکن است با پیشرفت کار تغییراتی ایجاد شود و در حال حاضر برای کارگران و کارفرمایان و اتحادیه های مصرف کارگری نیز صحبت شده است ضمانت های پرداخت را برقرار کنند و این مشمول جامعه کارگری نیز خواهد بود و هرگروه تشکلی که بتواند تضمین پرداخت کند مشمول این طرح خواهد بود .
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا