مقام مسئول:

رفع مشکلات صادرات طلاوجواهر منوط به حل مساله مالیات برارزش افزوده است

رفع مشکلات صادرات طلاوجواهر منوط به حل مساله مالیات برارزش افزوده است

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر مبارزه باقاچاق کالاهای هدف ستادمرکزی مبارزه باقاچاق کالا و ارز گفت: تازمانی که موضوع اخذ مالیات برارزش افزوده از محل واردات شمش طلا حل نشود مشکلات صادرات مصنوعات طلا و جواهر حل نخواهد شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، جلسه بررسی موانع و مشکلات صادرات مصنوعات طلا و جواهر و راهکارهای علمی،عملی و اجرایی آن با حضورنمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران، گمرک ایران، بانک مرکزی، سازمان توسعه تجارت وسازمان ملی استاندارد در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد.
مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالاهای هدف ستاد مرکزی مبارزه باقاچاق کالا و ارز با اشاره به کاهش صادرات مصنوعات طلا و جواهر و خروج غیرقانونی و قاچاق این اقلام گفت: اخذ مالیات بر ارزش افزوده از محل واردات شمش طلا موجب شده است صادرکنندگان مصنوعات طلا و جواهر برای ایفای تعهد خود و تامین مواد اولیه به منظور تولید و صادرات این مصنوعات با مشکل مواجه شوند.
عباس نخعی افزود: با اخذ مالیات بر ارزش افزوده برای واردات شمش طلا صادرکننده و یا وارد کننده شمش طلا باید مبلغی حدود 100 تا 120 میلیون ریال برای واردات هریک کیلو شمش طلا بپردازد.
به گفته نخعی این موضوع علاوه بر توقف در امر تولید و صادرات قانونی طلا و جواهر زمینه قاچاق شمش طلا، خروج غیرقانونی مصنوعات طلا و جواهر و سود سرشار حاصل از قاچاق را برای عده ای سودجو فراهم می کند.
وی گفت: در این جلسه مقرر شد اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با برآورد میزان و ظرفیت بالقوه صادرات مصنوعات طلا و جواهر سالیانه کشور و بررسی کشورها و بازارهای هدف صادرات مصنوعات طلا و جواهر ایران، میزان و ظرفیت بالقوه موجود در بازارهای هدف را برای بازیابی جایگاه کشورمان در این بازارها بررسی و زمینه رسیدن را به این نقطه ارایه کند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا