واکنش و تخمین سهامداران از حضور امروز وزیر اقتصاد در سازمان بورس

واکنش و تخمین سهامداران از حضور امروز وزیر اقتصاد در سازمان بورس

با اعلام حضور امروز وزیر اقتصاد در سازمان بورس، سهامداران و فعالان بازار سرمایه به این رویداد واکنش نشان داده و برآوردهایی را تخمین زدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دیروز مشخص شد علی طیب نیا، امروز برای نخستین بار به سازمان بورس واقع در خیابان ملاصدرا خواهد رفت تا با مسئولان نهاد ناظر بازار سرمایه و مدیران بورس ها و ارکان بازار جلسه مشترکی برگزار کند و مواردی در مطرح و در جریان آخرین تحولات و برنامه ها قرار گیرد.

براساس این گزارش، اعلام این خبر موجب شد تا بلافاصله سهامداران و فعالان بازار سرمایه در شبکه های اجتماعی مخصوصا" تلگرام به این رویداد واکنش نشان داده و برآوردهایی را تخمین بزنند. مطالبی که تا قبل از اعلام رسمی مواضع طیب نیا و مدیران بازار، نمی توانند مورد تایید یا رد قرار گیرند.

در این میان برخی حضور وزیر اقتصاد در سازمان بورس را ختم کلامی بر شایعه کناره گیری رئیس سازمان دانسته اند. شایعه ای که یکشنبه گذشته محمد فطانت در سومین نشست مطبوعاتی سال جاری، مختصر و مفید آن را تکذیب و اعلام کرد این شایعه حتی ارزش پاسخ دادن هم ندارد.

از سوی دیگر گروهی با اشاره به خاطره ناخوشایند اکثریت فعالان از مواضع کذشته و متفاوت طیب نیا درباره بورس ( از جمله دعوت وی از سرمایه گذاران به بورس و کف بودن شاخص و سپس اعلام حبابی شدن بازار آن هم در شاخص 89 هزار و 500 واحدی و...)، جلسه امروز وزیر اقتصاد با مدیران بازار سرمایه را، فراهم کردن مقدمات رشد بازار تا پایان سال و آشتی دوباره فعالان با شخص اول اقتصاد کشور ارزیابی کرده اند.

همچنین عده ایی دیگر از سهامداران حضور وزیر اقتصاد در بورس در ساعات معاملاتی امروز را قابل تامل دانسته از استقبال سرمایه گذاران و رشد قیمت ها و شاخص در روز جاری سخن گفته اند.

گروهی هم این جلسه را مرتبط با برنامه های راهبردی بازارسرمایه ایران در دوران پسا تحریم و ابلاغ دیروز نقشه استراتژی این سازمان به ۴ بورس اوراق بهادار، کالا،فرابورس، بورس انرژی و سه شرکت سپرده گذاری مرکزی، خدمات و اطلاع رسانی و مدیریت فناوری بورس تهران توسط رئیس سازمان اعلام کرده اند.

علاوه بر این درحالی آخرین بار وزیر اقتصاد دولت قبل، با حضور در تالار حافظ با مواضع و اعتراض سهامداران مواجه شده بود که برخی هم از بازدید طیب نیا از تالار معاملات حرف زده و اعلام کرده اند روند صعودی قیمت ها و شاخص از امروز از سرگرفته خواهد شد.

در این میان گروهی هم اثر این جلسه را خنثی دانسته  و معتقدند بازار به روال عادی و طبیعی و شاید منفی متغیرها ادامه خواهد داد و چرا وزیر اقتصاد در دو سال گذشته که بورس با ریزش قیمت ها و سقوط شاخص دست وپنجه نرم کرد، چنین اقدامی را نکرد؟

با این همه باید منتظر ساعات اولیه معاملات امروز بازار سهام و سپس مواضع رسمی وزیر و اعلام نتایج این جلسه ماند و دید این تخمین ها تا چه حد می تواند درست یا نادرست باشد؟

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا