نگرانی‌ها از بهای اونس بالا گرفت

طلا پایین‌تر از میانگین قیمتی 200 روز گذشته

طلا پایین‌تر از میانگین قیمتی 200 روز گذشته

به عقیده تحلیلگران بازارهای جهانی تکنیکال قیمت طلا هم اکنون به پایین تر از میانگین قیمت ۱۱۷۵ دلاری در ۲۰۰ روز گذشته رسیده است و به نظر می رسد که طلا سطح حمایتی ۱۱۶۸ دلاری را نیز شکسته و به کمتر از ۱۱۵۵ دلار در هر اونس برسد.

قیمت هر اونس طلا در آغاز مبادلات امروز سه شنبه نیز با ۰/۲ درصد کاهش روبرو شده و به کمتر از ۱۱۶۸ دلار رسید.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در مبادلات ۳ روز گذشته بازارهای جهانی نیز با افت شدید ۱/۲ درصدی روبرو شده است.

این در شرایطی است که قیمت طلا هفته گذشته به بالاترین سطح خود در ۳ ماه و نیم اخیر رسید و علت اصلی آن گمانه زنی های مربوط به تاخیر تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر بوده است.

ولی انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا طی روزهای اخیر بار دیگر گمانه زنی ها در خصوص افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال را تقویت کرده است.

قیمت طلا هفته گذشته نتوانست سطح مقاومتی و حساس ۱۲۰۰ دلاری را بشکند و بار دیگر با روند نزولی روبرو شده است.

ارزش دلار نیز در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز به بالاترین سطح در یک هفته اخیر رسیده است.

به عقیده تحلیل گران بازارهای جهانی تکنیکال قیمت طلا هم اکنون به پایین تر از میانگین قیمت ۱۱۷۵ دلاری در ۲۰۰ روز گذشته رسیده است و به نظر می رسد که طلا سطح حمایتی ۱۱۶۸ دلاری را نیز شکسته و به کمتر از ۱۱۵۵ دلار در هر اونس برسد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از پایگاه خبری بورس کالا، از سویی سرمایه گذاران بین المللی در روزهای گذشته از اظهارات متفاوت مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا آشفته و سرگردان شده اند. گرچه برخی مقام های فدرال رزرو از جمله جانت یلن بر این باورند که افزایش نرخ بهره تا پایان امسال ضروری است ولی برخی دیگر معتقدند که فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره در شرایط کنونی باید کاملا محتاط باشد.

فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال دو نشست دیگر یکی هفته آینده و دیگری در ماه دسامبر خواهد داشت. فدرال رزرو نزدیک به ۷ سال است که نرخ بهره را افزایش نداده است.

منبع: رویترز

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا