اقدامات کره جنوبی برای برنده شدن در قراردادهای ایران

اقدامات کره جنوبی برای برنده شدن در قراردادهای ایران

وزیر بازرگانی و صنعت کره جنوبی اعلام کرد این کشور برای شرکتهای داخلی که مایل هستند وارد بازار ایران شوند، حمایت مالی جامعی فراهم خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، سئول ماه گذشته با اجرای توافق هسته ای میان ایران و قدرتهای جهانی، اقدام مشابه آمریکا و اتحادیه اروپا را دنبال کرد و به تحریمها علیه تهران پایان داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی یونهاپ، جو هیونگ هوان، وزیر بازرگانی، صنعت و انرژی کره جنوبی در دیدار با مدیران ارشد شرکتهای هیوندای موتور، ال جی الکترونیکس، دائلیم اینداستریال و سایر شرکتهایی که قصد دارد در ایران فعالیت کنند، گفت: حمایت گسترده دولت شامل حال شرکتهایی خواهد شد که می‌توانند به بازار ایران دسترسی پیدا کنند.

وی در ادامه افزود: یک نشست در سطح وزیران دو کشور برای 29 فوریه برنامه ریزی شده و قرار است یک هیات اقتصادی بلندپایه برای گشایش روابط تجاری جدید راهی ایران شود.

با برداشته شدن تحریمها، اقتصاد ایران می‌تواند 5.8 درصد در سال 2016 و 6.7 درصد در سال آینده رشد کند در حالیکه دسترسی به 100 میلیارد دلار پول بلوکه شده می‌تواند سرمایه گذاری در پروژه‌های زیرساخت انرژی را به همراه داشته باشد که به معنای وجود فرصتهای تجاری بیشتر برای شرکتهای کره ای است.

جو هیونگ هوان گفت: سئول برای گسترش تجارت و سرمایه گذاری، سیستم حسابهای بانکی برای تسویه پول مبادلات بازرگانی به وون را حفظ خواهد کرد و همزمان اشکال دیگری از مبادلات را با استفاده از ارزهای خارجی مختلف اضافه خواهد کرد. یورو و ین ژاپن می‌توانند به همراه وون در مبادلات بازرگانی مورد میان دو کشور مورد استفاده قرار بگیرند.

به گفته وزیر بازرگانی، صنعت و انرژی کره جنوبی، اقداماتی برای ایجاد یک سیستم حمایت مالی انجام خواهد گرفت که می‌تواند به شرکتهای کره ای برای برنده شدن قراردادها در ایران کمک کند.

وی همچنین اظهار کرد دولت کره جنوبی اطلاعاتی را درباره ایران فراهم خواهد کرد که می‌تواند به شرکتهای داخلی برای توسعه فعالیتشان کمک کند.

بر اساس این گزارش، شرکتهای کره جنوبی برای گسترش تجارت دوجانبه در حوزه‌هایی مانند خودرو، پتروشیمی و فولاد باید جوینت ونچر تشکیل دهند و برای انتقال دانش فنی موافقت کنند.

اگر این پیشرفت حاصل شود صادرات کره جنوبی شامل قطعات و تجهیزات افزایش خواهد یافت و به سود شرکتها می‌شود.

رونق تجارت با ایران خبر خوبی برای چهارمین اقتصاد بزرگ آسیاست که صادراتش 18.5 درصد در ژانویه کاهش یافت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا