معاون امور ناوگان راه‌آهن در گفت‌وگو با ایسنا:

واردات واگن از روسیه دروغ است/ برنامه‌ریزی برای حمایت از واگن‌سازان داخلی

واردات واگن از روسیه دروغ است/ برنامه‌ریزی برای حمایت از واگن‌سازان داخلی

معاون امور ناوگان شرکت راه‌آهن اعلام کرد: بحث مذاکره و توافق با شرکت روسی برای خرید پنج هزار واگن از این کشور از اصل و اساس دروغ است.

بابک احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ایران و شرکت راه‌آهن تاکنون هیچ مذاکره‌ای با این شرکت روسی نداشته است و بحث خرید پنج هزار واگن باری از سوی ایران قطعا صحت ندارد.

وی با بیان این‌که بحث مطرح شده در خبر اعلامی سایت خارجی مبنی بر دریافت فاینانس از سوی ایران برای واردات واگن‌هاست، بیان کرد: در این خبر بحث از شرکت‌های ریلی آمده که قطعا در راستای فاینانس باید با محوریت دولت پیگیری شود، زیرا فاینانس نیاز به تضامین خاصی دارد که تنها دولت و یا بخش‌های دولتی توان تامین آن را دارند.

معاون امور ناوگان شرکت راه‌آهن اضافه کرد: از این‌رو با توجه به‌ این‌که شرکت راه‌آهن هیچ مذاکره‌ای با طرف روس نداشته و هیچ فاینانسی نیز در این زمینه مطرح نبوده است، بحث واردات این واگن‌ها صحت نخواهد داشت.

احمدی با بیان این‌که تامین مالی واگن‌سازان داخلی برای توسعه فعالیت‌هایشان یکی از اصلی‌ترین اهداف مذاکرات راه‌آهن را می‌سازد، تصریح کرد: ما تلاش داریم در جریان مذاکرات با طرف‌های خارجی فضایی را به وجود بیاوریم که در نتیجه آن بخش خصوصی داخلی در صنعت واگن‌سازی پیشرفت کند.

وی خاطر نشان کرد: ایران در طول سال‌های آینده به واگن‌های جدید احتیاج خواهد داشت و قطعا سیاست فعلی، حمایت از واگن‌ساز‌های داخلی برای استفاده حداکثری از توان آنها خواهد بود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا