اسمیث در گفت‌وگو با ماین نیوز خبر داد:

جزئیات سه کنفرانس مهم متال بولتن در ایران در ۲۰۱۶

جزئیات سه کنفرانس مهم متال بولتن در ایران در ۲۰۱۶

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیر برنامه‌ریزی رویدادهای متال بولتن از برگزاری سه رویداد بزرگ در حوزه فولاد و فلزات پایه در ایران در سال جاری میلادی خبر داد.

بندیکت اسمیث در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز با اشاره به اینکه متال بولتن در سه جاری سه رویداد مهم کنفرانس تیوب&پایپ فولادی، کنفرانس فلزات پایه و دومین کنفرانس آهن و فولاد را در ایران برگزار خواهد کرد، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده دو رویداد نخست در تهران و رویداد سوم در اصفهان برگزار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه شرایط سختی بر بازار جهانی فولاد حاکم است اما با این وجود هیات‌های زیادی در نوزدهمین کنفرانس آهن و فولاد خاورمیانه در دبی که چندی پیش برگزار شد، حضور یافتند، اظهار کرد: در این کنفرانس موضوعات مختلفی مانند چالش‌ها و فرصت‌های موجود در صنعت فولاد، دامپینگ چین، افت قیمت‌ها در بازار، کاهش بهای تمام شده تولید، بهینه‌سازی مصرف انرژی در صنعت فولاد، تکمیل زنجیره تولید و ... را مورد بررسی قرار دادیم که مورد توجه هیات‌های شرکت‌کننده در کنفرانس نیز قرار گرفت.

او با بیان اینکه پنل ایران نیز در نوزدهمین کنفرانس آهن و فولاد خاورمیانه به خوبی برگزار شد و نماینده انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران (آیروپکس) به خوبی برنامه‌های ایران را در حوزه سنگ آهن و فولاد بیان کرد، افزود: بطور کلی پنل ایران در کنفرانس بسیار شلوغ بود و سوالات زیادی نیز مطرح شد و دلیل اصلی آن هم این است که ایران بعد از رفع تحریم‌ها دوباره به بازار برگشته است و این اتفاق مهمی برای بازار و صنعت فولاد منطقه به شمار می‌رود.

مدیر برنامه‌ریزی رویدادهای متال بولتن افزود: در اولین کنفرانس آهن و فولاد ایران که در کیش برگزار شد، حدود 300 هیات مختلف در آن شرکت کردند و امیدواریم در دومین کنفرانس که امسال در اصفهان برگزار خواهد شد، تعداد بیشتری از هیات‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی را جذب کنیم. قطعا برگزاری این کنفرانس در اصفهان و در کنار سایت فولاد مبارکه می‌تواند بر جذابیت‌های دومین کنفرانس آهن و فولاد ایران بیفزاید. ضمن اینکه باید در نظر گرفت که تا ماه سپتامبر و زمان برگزاری کنفرانس شرکت‌ها با شرایط جدید پساتحریم ایران خود را بیشتر منطبق کرده و در آن زمان راحت‌تر می‌توان با ایران کار کرد.

اسمیث همچنین در برنامه متال بولتن برای برگزاری کنفرانس فلزات پایه در ایران خبر داد و گفت: این کنفرانس قرار است در اوایل ماه سپتامبر برگزار شود و ما می‌دانیم که ایران به غیر از حوزه سنگ آهن و فولاد در حوزه‌های دیگر فلزات غیرآهنی مانند مس، آلومینیوم، روی و ... نیز پتانسیل‌های زیادی دارد که می‌تواند برای سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی جذاب باشند. در کنار این دو کنفرانس نیز، کنفرانس تیوب&پایپ را نیز در ایران برگزار خواهیم کرد، چرا که ایران در این حوزه نیز که ارتباط صنعت نفت و گاز نیز است، پتانسیل‌های بسیار زیادی دارد.

وی همچنین در پاسخ به سوال ماین نیوز در خصوص وجود برخی اشکالات در اولین کنفرانس آهن و فولاد ایران که در کیش برگزار شد، اظهار کرد: تلاش داریم تا همه این مشکلات را در جریان برگزاری کنفرانس دوم برطرف و رضایت شرکت‌کنندگان را جلب کنیم.

گفت‌وگو از علیرضا جعفری نژاد

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا