قیمت نفت بیشترین افزایش را از فوریه 2009 تا کنون تجربه کرد

افزایش 12درصدی قیمت نفت

افزایش 12درصدی قیمت نفت

مت اگان/تحلیل‌گر

پلک نزنید، ممکن است یک لحظه هیجان‌انگیز یا مسخره از نوسان قیمت نفت را از دست بدهید. حرکت‌های اخیر، صعودی بوده‌است. زمان بزرگی است!

نفت خام در روز جمعه با 12.3درصد افزایش قیمت، به 29.44دلار در ازای هر بشکه رسید. این بزرگ‌ترین افزایش قیمت از فوریه 2009 تا کنون بوده‌است.

نفت خام در روز جمعه با 12.3درصد افزایش قیمت، به 29.44دلار در ازای هر بشکه رسید. این بزرگ‌ترین افزایش قیمت از فوریه 2009 تا کنون بوده‌است

این افزایش در حالی صورت گرفت که قیمت نفت در روز قبل از آن به 26.05 دلار در ازای هر بشکه سقوط کرده بود. این کمترین میزان قیمت نفت از می 2003 تا کنون بوده‌است.

افزایش قیمت نفت به بهبود اوضاع بازار بورس امریکا کمک بسیاری کرد. این بازار مدت‌ها به دلیل کاهش شدید قیمت نفت دچار وحشت شده بود. به این ترتیب شاخص دو در روز جمعه بیش از 300واحد افزایش یافت.

کارشناسان، افزایش قیمت نفت را به افزایش تقاضا نسبت داده‌اند. به همین خاطر است که بسیاری از تحلیل‌گران هشدار داده‌اند قیمت نفت دوباره روند نزولی خود را در پیش خواهد گرفت زیرا به هر حال عرضه بیشتر از تقاضاست.

آن‌ها می‌گویند به استثنای این روزها، بازار نفت همچنان خرسی خواهد ماند.

واقعیت این است که افزایش فعلی قیمت نفت نیز بیشتر به دلیل شایعه‌ها است. برخی مقامات گفته‌اند آماده کاهش تولید نفت هستند اما در عمل هنوز اتفاقی نیفتاده‌است.

تحلیل‌گران معتقدند طی چند ماه گذشته مقامات اوپکی بارها در مورد کاهش تولید نفت حرف زده‌اند اما این اتفاق عملی نخواهد شد.

کاهش دنباله‌دار قیمت نفت، باعث بروز نگرانی در مورد اقتصاد جهان شده‌است. در حالی‌که نفت ارزان برای مصرف‌کننده بسیار خوب به نظر می‌رسد اما در حقیقت به معنای ورشکستگی سرمایه‌گذاران است.

هنوز برای بسیاری از تحلیل‌ها در مورد بازار نفت زود است. کسی نمی‌داند نفت به پایین‌ترین قیمت خود رسیده‌است یا هنوز مسیر نزولی قیمت را طی خواهد کرد.

منبع: سی‌ان‌ان مانی

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا