حل مشکل سپرده‌گذاران میزان؛ از اول آبان

حل مشکل سپرده‌گذاران میزان؛ از اول آبان

استاندار خراسان رضوی گفت: اقدامات اجرایی برای حل مشکل سپرده گذاران، کارکنان و سهامداران موسسه اعتباری منحل شده میزان از هفته اول آبان آغاز می‌شود.

علیرضا رشیدیان افزود: برای حل مشکلات سپرده گذاران این مجموعه، اول هفته جاری نشستی با حضور استانداران استانهای خراسان شمالی و جنوبی در مشهد برگزار شد که در این نشست سه بانک و موسسه مالی و اعتباری برای حل مشکل اعلام آمادگی کردند و در نهایت راهکار یک بانک و یک موسسه مالی و اعتباری مورد توافق قرار گرفت.
 
او بدون اشاره به نام این بانک و موسسه ادامه داد: از هم اکنون بررسی ها برای نحوه پرداخت مطالبات سهامداران، پوشش حداکثری کارکنان موسسه منحله میزان و تعیین تکلیف سهامداران آغاز شده است.
 
رشیدیان گفت: همچنین مقرر شد استانداران سه استان خراسان آخرین نظرات و موارد را برای شتاب در روند حل مشکل به بانک مرکزی ارائه کنند تا در این خصوص تصمیم نهایی اتخاذ شود.
 
استانداری خراسان رضوی در ادامه با تاکید بر تلاش دولت، دستگاه قضا و سازمانهای اجرایی برای طی مراحل قانونی روند فعالیتهای عمرانی شرکت پدیده، افزود: به علت اختلاف نظر بین مدیران شرکت پدیده و کارشناسان دادگستری برای تعیین قیمت، آنچه از املاک و دارایی این شرکت که قرار بوده به نقدینگی تبدیل و در قالب حواله های سهامداران از 25 شهریور ماه به آنان پرداخت شود با مشکل مواجه شد.
 
رشیدیان تصریح کرد: این شرکت برای رفع مشکل دو راه بیشتر ندارد یا باید با قیمت کارشناسی دادگستری که بر اساس شاخصهایی تعیین شده است توافق کند یا با جذب سرمایه گذار وجوه مردم را پرداخت کند.
 
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، به گفته وی کارگروهی تحت نظارت دادستان و دستگاههای نظارتی مسئولیت نظارت بر روند اقدامات اجرایی شرکت پدیده را بر عهده دارد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا