10 شرکت برتر پتروشیمی دنیا در سال 2015

10 شرکت برتر پتروشیمی دنیا در سال 2015

در جلسه مشترک خانم مهندس شاهدایی و آقای دکتر کرباسیان، اعلام شد که بزرگترین شرکت پتروشیمی دنیا علاقه مند به سرمایه گذاری در ناحیه عسلویه (منطقه ویژه انرژی بر پارسیان متعلق به ایمیدرو) با هدف توسعه شهرکهای پتروشیمی و صادرات محصولات آن است.

 

به نقل از دفتر برنامه ریزی ایمیدرو، در هفته جاری خانم مهندس شاهدایی مدیرعامل جدید شرکت ملی پتروشیمی مهمان آقای دکتر کرباسیان در ایمیدرو بود تا موضوعات سرمایه گذاری در ناحیه عسلویه (منطقه ویژه انرژی بر پارسیان متعلق به ایمیدرو) برای واحدهای متقاضی پتروشیمی بررسی شود. در این جلسه مشترک، اعلام شد که بزرگترین شرکت پتروشیمی دنیا علاقه مند به سرمایه گذاری در این ناحیه با هدف توسعه شهرکهای پتروشیمی و صادرات محصولات آن است.
اما بزرگان پتروشیمی دنیا چه شرکت هایی هستند؟
از بین 10 شرکت بزرگ پتروشیمی دنیا، 4 شرکت آلمانی (مجموع فروش 181.5 میلیارد دلار)، چهار شرکت امریکایی (مجموع فروش 150 میلیارد دلار) میباشند و مابقی لیست متعلق به عربستان (50 میلیارد دلار فروش) و فرانسه (18.6 میلیارد دلار) است.
شرکتهای آلمانی برای صنعت ایران بسیار نام آشنا هستند، مثلا محصولات Henkel در تولید شوینده های تولیدی کشور مصرف میشود. شرکت Linde هم تامین کننده واحد اکسیژن شرکت های فولادی (از قبیل فولاد خوزستان) است، بعلاوه این شرکت فناوری LNG داشته که صنعت نفت امروز به شدت به آن نیازمند میباشد. شرکت Bayer آلمان هم صادر کننده انواع کودهای شیمیایی مصرفی در بخش کشاورزی کشور است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا